duminică, 11 aprilie 2010

Drob de miel



Sunt tot felul de retete de drob, dar eu am sa postez varianta mea.

INGRDEDIENTE:

-organe de miel (ficat,plamani,inima,rinichi,splina,limba )-am avut aproape un kg de organe
-prapur de miel
-1 franzela
-5 oua
-3 legaturi de ceapa verde
-2 legaturi de usturoi verde
-1 lg (lingurita ) menta
-2 legaturi de patrunjel
-2 legaturi de marar
-sare,piper
-lapte
-4-5 oua fierte tari

MOD DE PREPARARE:

-organele se spala bine,dupa care se pun in lapte pentru 3-4 ore.
-dupa aceea se pun in apa la fiert
-dupa ce au fiert si s-au racit le taiem cubulete
-franzela o feliem si o punem la inmuiat in lapte
-tocam legumele(ceapa,usturoiul) si verdeturile

-amestecam organele maruntite cu painea inmuiata si stoarsa,verdeturile,menta si cele 5 oua,sare piper

-ungem forma de copt cu ulei,punem prapurele mielului (aveti grija sa-l tineti tot timpul ,inainte de a-l folosi in apa pentru a nu se usca),umplutura si oua fierte intregi infipte in umplutura, sa fie acoperita de aceasta.Acoperiti totul cu prapure,ungeti cu ulei deasupra si dati la cuptorul incins la 250*.Dupa 10 minute reduceti focul la mediu (180-200),pana ce e frumos rumenit si trece proba scobitorii.
Cu aceeasi umplutura se pot umple si coastele mielului,iese ceva absolut delicios.Ardelenii fac in mod deosebit drobul in acest fel.Pentru ca anul asta am refuzat sa cumpar miel intreg,nu l-am facut astfel,dar uitati aici, gabi a facut-o si a explicat foarte bine tehnica de umplere.Umplutura ei e putin diferita,dar a fost in mod sigur delicios.
Pofta buna!

10 comentarii:

  1. si mami punea foarte multe verdeturi dar menta cu siguranta nu.cred ca ii da o aroma speciala drobului.de vreo cativa ani n-am mancat dar sper sa fac si eu curand ca miel slava domnului se gaseste la toate magazinele.
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. V-am premit la mine pe blog. De va plac premiile va rog sa le ridicati. Si pentru ca sunteti o doamna si va place onorati si leapsa. Asta e bonus, cireasa de pe tort.

    RăspundețiȘtergere
  3. faptul de a pune menta in tocatura,am mai spus eu pe undeva,am invatat de la gazda si prietena noastra de la mare ,care e tataroica.in afara de aroma care o primesc bucatele din tocatura,elimina neajunsurile de digestie.sarah,intreaba-ti rudele feminine din familia sotului,ca sunt aproape convinsa ca si ele folosesc menta in tocatura.

    RăspundețiȘtergere
  4. veronica,iti multumesc pentru premii,am sa trec sa le iau.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hristos a inviat!Minunat arata drobul tau!Imi place tare mult asa cu maruntaiele tocate,arata mai frumos, si ideea cu menta excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie sa fie bun drobul cu menta!am auzit ca se pune, dar sincer nu am avut curaj,sa pun menta in drob,ma gandeam ca poate cine stie ce gust ai mai da.Arata super drobul,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna reteta asta de drob! Si mie im place cu amestecul de carne tocat, nu macinat prin masina. Si cu multe verdeturi, dar nu amincercat menta. Eu pun leustean si-i da o aroma speciala. Felicitari si o saptamana reusita langa cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  8. ton boudin d'agneau est très appétissant, une magnifique recette à noter
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  9. merci fimere,c'est vraiment tres bon ,a mon gout .

    RăspundețiȘtergere
  10. menta se potriveste bine cu mararul,aroma e foarte usoara,acuma depinzand si cat pui.dar rolul ei principal este atenuarea efectelor tocaturii asupra digestiei.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...