vineri, 3 iunie 2011

Gem in vase zepter

Nu am facut inca,anul acesta gem,pentru ca, inca ,acum sunt scumpe fructele pentru gem.Asa ca nu am poze.Dar pentru ca am vazut ca multa lume cauta acest fel de postare pe blogul meu,am sa povestesc doar si poze am sa adaug cand voi face.
Noua placandu-ne dulce gemul, am folosit compozitia clasica,desi gemul facut in aceste vase,pastrand mult din calitatile fructelor,cantitatea de zahar poate fi redusa la 3/4 :

INGREDIENTE :

-1 masura de fructe
-1 masura de zahar
-sucul de la 1/2  lamaie
-puteti adauga o pastaie de vanilie si miez de nuca sau alte seminte (nuca ,eu adaug mai ales la gemul de prune sau caise)

MOD DE PREPARARE :

in oala zepter,se pun de la inceput toate ingredientele,se amesteca,se acopera cu capcul si se pun pe foc la focul mare 5 minute,pana capacul oalei se incalzeste sa ne friga la deget,apoi se face focul la minim,cat mai mic.
Dupa care din cand in cand ridicam capacul si-l curatam de condens,pentru a nu se intoarce apa in oala si a prelungi timpul de gatire.


Acum depinde si de cat de lichid vreti sa fie dulceata sau gemul.

Timpul nu l-am socotit niciodata,dar gemul sau dulceata sunt legate cand de pe lingura se scurg 3 picaturi consecutive,nu mai mult,tinand lingura orizontal,adica pe lat.


Daca vi se pare ca e prea mult lichid scoateti capacul si fierbeti fara capac.Dar daca ,dupa cum am spus ridicati din cand in cand capacul si-l stergeti pe interior,cu un servet de hartie,de condensul format,nu e nevoie sa lasati la fiert fara capac.

Dupa ce dulceata s-a legat,incalziti in cuptor borcanele si turnati gemul sau dulceata in borcanele fierbinti,apoi puneti-le capacul.

Daca aveti  pompa de vid si capac lexi lid zepter,puteti sa sterilizati borcanele imediat ce le-ati inchis :asezati borcanele in oala zepter,puneti capacul lexi lid pe oala si procedati ca la orice vidare cu aparatul respectiv: pompa va scoate aerul si din borcanele puse in oala.

Daca nu aveti apartul cu pricina,sterilizati dupa cum v-ati obisnuit s-o faceti.
Sper ca v-am fost de folos.
Va stau la dispozitie pentru intrebari.Daca stiu ,raspund,daca nu ,va indrept spre persoane mai experimentate decat mine in gatirea zepter.

5 comentarii:

  1. Pansy, multumesc pentru impartasirea secretelor gemului :) Eu nu cred ca o sa fac gem (nu am in plan cel putin, nu se stie pana la urma), dar voiam sa te intreb ceva daca poti sa ma ajuti: am un borcan cu gem cumparat, si sta in frigider de vreo 3-4 luni, este aproape intreg, acum am vazut ca este putin zaharisit, crezi ca mai este bun, mai ales daca il fierb cu putina apa, ma gandesc sa pun pe savarine. Faptul ca scrie "marmelada de visine" pe eticheta si apoi "made in macedonia" este alta poveste :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, pune gemul intr-un vas micut de sos cu 2-3 linguri de apa...sau borcanul invelit in ziare pe bain-marie! ...sauuu direct bocanul in microunde :) am testat chiar acum cu dulceata zaharisita de capsuni si a functionat!...termenul de valabilitate scris pe borcan poate spune daca mai este bun sau nu! dar daca a fost consumat din gem, si au trecut 3-4 luni....hmm am patit in iarna cu un gem "Bio", made in Italy, care dupa numai 2 saptamani emana un miros nu tocmai placut!....Pansy scuze mi-am dat si eu cu parerea! te pup! ma faci sa vreau si eu vase Zepter! un articol foarte bun! ....anul asta ma bate gandul sa fac gem de caise cu migdale...am auzit o grozavie si mai mare gem de smochine cu nuci....yammy!

    RăspundețiȘtergere
  3. Andrea Elena nu ma supar de loc ca ai raspuns tu.si eu i-as fi spus acelasi lucru.la caldura zaharul se topeste.probabil ca a avut prea mult zahar de s-a zaharisit,de ce sa spun,eu nu am patit niciodata sa mi se zahariseasca gemul sau dulceata.mierea,da.sau probabil nu a avut zeama de lamaie,care impiedica zaharisirea.Cat despre gemul bio nu stiu e sa zic,trebuia sa te uti pe eticheta sa vezi ce contine.poate nu a fost bine fiert si nici bine sterilizat.Eu am parerea mea despre chestiile astea zise bio.noi daca mancam gemuri romanesti,in mare alor majoritate eu zic ca sunt bio.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela draga,eu zic ca nu e nevoie sa pui borcanul in ziare,e suficient sa-l pui de la inceput in apa si sa incalzesti apa la foc mediu pana fierbe,apoi la foc mic.Da' merge si incalzita in craticioara,la foc mic sa nu se arda sau la microunde.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pansy, probabil gemul avea prea mult zahar...al meu se zaharisise...de la prea mult zahar!
    In produsele "bio" de pe piata nu am incredere!
    Problema e ca atunci cand luasem gemul ...era intr-o mai lunga calatorie in Italia si aveam pofta de o dulceata/gem ceva de fructe...asa ca am dat iama in rafturile unui supermarket si am luat un borcan...a fost destul de scump...acum imi pare rau, ca dehhh produsele romanesti au gust sunt parfumate si cu mult mai bune...si mai bun e cand le faci cu mana ta! de acum inainte, cand am sa mai plec in lungi calatorii un borcan cu gem, 1/2kg fasole, leustean si marar uscat le iau in valiza! te pup
    Imi place reteta ta de somon in crusta ;)...delicious..as veni pentru o portie :D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...