joi, 24 noiembrie 2011

Friptura de pulpe de curcan

Dupa aventurile culinare cu dovleac,care  culmea ne-au placut grozav,am trecut la lucruri mai serioase.Am gasit  zilele trecute pulpe de curcan inferioare,fara tendoane.Dinu le-a ochit,aratau tare bine , asa ca le-am cumparat .Ce a iesit ,vedeti cu ochii vostri.Simplu si va asigur ca bun.Condimente simple si un pic de zvac.Credeti ca ,condimetele cumparate sunt improprii ? eu nu cred asta.Si am sa va spun si de ce,In general gatim mancaruri altele decat cu care suntem obisnuiti ,in cel mai bun caz ,o data pe saptamana.In rest cat de mari buctarese ne-am da noi aici, tot ce am invatat si suntem obisnuite, gatim.Adica suntem suma experientelor noastre si a parintilor.Poate si de aceea retele de dulciuri sunt favorite.Nu se gateau ,in majoritatea familiior,dulciuri  tot timpul,decat in week end,in cele mai bune cazuri  si evident la sarbatori.Va uimesc daca parera mea ,a propos de alegerile dumneavoastra,e pe dos? adica ar trebui sa fie mai importanta  mancarea,ca dulciuri nu mancam in fiecare zi ! voi ce credeti ?sau mancati prajituri in fiecare zi ? spuneti- mi secretul siluetei voastre si a copiilor vostri,in acest caz !!!!!pentru ca in cazul meu nu se verifica.Eu prefer sa caut o reteta de mancare altfel .Mi se pare mai efectiva,dar nu spun ca le dau deoparte pe restul retetelor.Cand postez o reteta de dulce,traficul e mult mai mare decat cand postez o reteta de mancare.Daca insa postez un meniu de lux atunci traficul e si mai mare.Din aceasta dilema nu vom iesi.Asa ca nu pot decat sa va spun, uitati-va la reteta asta ! poate va inspira,ca nimic nu-i batut in cuie.Ca e carne ,de ce fel de oratanie  va place,improvizati.! eu cel putin,dau retetele si ca sa le urmariti ca idee ! experienta te indreapta spre ceva si apoi incepe dorinta de a cunoaste mai mult.La fel ca in orice domeniu .Daca va place sa gatiti nu aveti cum sa gresiti de doua ori!cred ca am luat-o pe paduri cantand,vorba cantecului.

INGREDIENTE :
-4 pulpe de curcan
-2-3 Lg (linguri) zahar brun
-condimente pentru carne de pui ,dupa gust ( eu am avut de kotany si mi s-au parut foarte bune)
-1 Lg praf de usturoi deshidratat
-1 Lg praf de ceapa deshidratata
-sare,piper
-3 Lg sos soia
-sirop de artar sau miere
-1 morcov mare
-1 patranac
-2 catei de usturoi
-2 ramurele de rozmarin
-1 ceasca supa de pui
-100 ml  vin alb dulce

MOD DE PREPARARE

-parca v-am mai spus ca in piata la matache este un stand,chiar la intartea in piata,unde gasesti felurite condimente,inclusiv ceapa si usturoiul deshidratate,care ,la cerere ti le maruntesc ei intr-o rasnita de cafea.Eu am vrut anason stelat, 3 bucatele si cum nu puteau sa-l cantareascaca era pra putin,mi l-au facut cadou !!!!!!!Se pare ca patronul e indian si te poti intelege, a propos de ce condimente vrei.Ori in Bucuresti suntem o gramada de blogeri doritori  de condimente.Si la ei nu sunt scumpe.Mie asa mi s-a parut.Erau cam scumpe semintele de fel de fel,dar altfel preturi accesibile.Sa revenim la ale mele :
-condimentele pentru pui se amesteca cu praful de usturoi,cel de ceapa,si zaharul brun,apoi se freaca carnea cu amestecul rezultat si se da la rece pentru 1 ora.
-forma in care se  da friptura la cuptor se unge cu ulei se aseaza legumele taiate felii si ramurelele de rozmarin
-se aseaza pulpele de curcan peste legume,se ung cu sos de soia si siropul de artar sau mierea,se adauga supa de pui si vinul si se da la cuptoul incins peste mediu,cam la 210* C .Se unge din cand in cand cu sosul din tava.Dupa circa 15 minute,dupa ce pulpele s-au rumenit se ntorc pe cealalta parte si se lasa sa se rumeneasca bine,ungand carnea din cand in cand cu sosul din tava.Cand furculita intra usor in carne,sunt gata.

Noi am manat friptura asta cu piure de cartofi si ciuperci trase in unt si legumele din sos.

17 comentarii:

  1. Pansy draga,
    La asa friptura apetisanta,ar venii sotzul meu in vizita la tine (hi,hi)...
    El este "carnivorul" familiei si NU exagerez deloc.Zice ca cea mai gustoasa leguma este "carnea"-peste ea nu trece NIMIC!
    Sa va fie de bine!

    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata grozav,imi place tare mult!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata grozav de bine, vin la masa! Pupici si o seara placura!

    RăspundețiȘtergere
  4. Laura draga sunteti bineveniti pe la mine,doar sa-mi dati de veste ! parera sotului meu e aceeasi,ca cea mai buna leguma e porcul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Flory,Adela,voi spneti u asa mancaruri min nate pe care le faceti ! sunt onorata !

    RăspundețiȘtergere
  6. ma oftic grozav ca nu pot corecta greselile de ortografie !

    RăspundețiȘtergere
  7. Friptura asta mã lasã cu pofte!!! ce miresme, le ador pe toate dragã pansy:)indieni au condimente super, cel mai bine e dacã cumperi de la ei chiar dacã iasã mai scump, dar negociazã!

    RăspundețiȘtergere
  8. Un plat plein de saveurs. Délicieux.
    A très bientôt

    RăspundețiȘtergere
  9. De putin timp vizitez acest blog,care m-a cucerit pur si simplu.Felicitari pentru blog,pentru retetele minunate .Eu sunt la inceput de drum....dar sper intr-o zi sa va ajung din urma...(speranta moare ultima).Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  10. imi place foarte mult, trebuie sa imi iau sirop de artar, sa vad si eu cum e! cum mierea tot am gatit!
    te pup si iti doresc un sfarsit de saptamana cat mai placut!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ramona ai dreptate,dar la noi vand romani,nu patronii,asa ca nu te prea poti ingelege la pret.mai ales ca nu stiu sa fie in alta piata asa un stand.Romanii, inca, nu prea gatesc acasa din bucataria asiatica.Abia incep sa descopere bucataria chinezeasca.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Maria pentru apreciere si succes la blogareala!

    RăspundețiȘtergere
  13. Andreea Elena,eu zic ca nu-i diferenta intre miere si siropul de artar.Ba mierea e mai parfumata.Si siropul de artar mult prea scump.Dar oricum nu se mai simte nimic in friptura,o ajuta doar la caramelizare.

    RăspundețiȘtergere
  14. ce bine arata! Imi place enorm de mult puiul la tava.

    RăspundețiȘtergere
  15. pai sigur ca pastram retetele parintilor ,dar le mai imbunatatim si noi oleaca,am crezut c-ai fugit cu toporul dupa curcan ;-)),tare bine arata,pupici,apropo vrei reteta mea de slabit mananca mult si des,eu asa fac,cand vad colegele cat mananc,se mira ca nu-s cat o banita,sotu zice eu cand o sa mor de foame-oi muri :-),mananc,cam o paine pe zi pe langa mancarica gatita

    RăspundețiȘtergere
  16. Fripturica de curcan,indiferent de condimente este foarte buna!Nu am incercat cu sirop de artar si sunt tare curioasa ce aroma ii da.Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...