marți, 15 ianuarie 2013

An nou grecesc

Anul nou mi l-am petrecut in Grecia, la invitatia prietenei mele Alex.Am plecat cam din scurt,dar a fost o excursie memorabila.Nu stiu cum o fi vara ,dar si iarna e frumos,adica sa zic mai degraba primavara.

Am ajuns dis-de-dimineata la Atena, pe o vreme intunecoasa si umeda.Aeroportul e acum destul de departe de oras,la vreo 30 de km,dar e autostrada si se ajunge repede si scump.35 E e taxiul de la aeroport in oras.
Portocale si lamai pe toate strazile.Si nu le culegea nimeni.
Ajunse acasa Alex a pus de un mic dejun grecesc :salata greceasca ,haloumi (o branza din lapte de oaie si capra,de origine cipriota, care se mananca numai prajita,sau gatita,cu o textura asemanatoare mozzarellei, am devenit fan al acestei branze) stropita cu suc de lamaie, pastrav afumat stropit si el cu suc de lamaie,totul se mananca cu suc de lamaie ,branza manouri (ceva asemanator cu urda la gust) cu masline.
Dupa ce am mancat am tras o tura prin imprejurimi.Am stat in cartierul Kolonakis,care e cartierul "fancy" "al Atenei. Ambasade,cateva muzee, lume bogata, magazine scumpe, carciumi la fel.Majoritatea cladirilor sut blocuri cochete de 4 etaje,maxim 10,dar astea din urma sunt destul de rare.
Mi-a placut statuia asta,care este facuta din placi de sticla suparapuse,de pare ca poza e facuta din miscare,dar in realitate nu este o astfel de poza.Asa arata statuia.Se afla in apropierea hotelului Hilton,pe bulevardul principal al cartierului.







"Locuinta" unui om al strazii .
Are si craciunita si jucarele de plus in cosulet si iconita.
La nici 20 de m, magazinele de dulciuri pline cu de toate

Aici era chiar coada.Lumea se pragatea de Revelion
Craciunitele erau omniprezente.
Si noi ne faceam curaj pentru Revelion, pe care l-am petrecut alaturi de niste buni prieteni ai lui Alex.
Iacata si meniul:
Branzeturi frantuzesti si englezesti(cea din mijloc), mizilicuri.

O salata delicioasa ,calda, din frunze verzi si ficat de pui, cu un sos delicios,alaturi de painea grecesca traditionala de Craciun,numita painea lui Hristos, o paine foarte buna, aromata cu anason.A propos de paine,numai paine buna am mancat in Grecia.
Piept de rata cu un sos extraordinar de portocale, foarte laborios,dureaza cam 2 ore prepararea lui,alaturi de fasole verde fiarta in aburi un minut.
Desertul ,am constatat a doua zi , ca am uitat sa-l fotografiez,asa ca doar va spun: fursecuri traditionale cu nuca,niste prajiturelele tot traditionale de Craciund in foietaj facut in casa si nuca si torta de ciocolata cu crema ganache si gem de zmeura.
La miezul noptii toata lumea a iesit in balcoane, sa vada artificiile si sa se felicite,chiar daca nu se cunosteau.
asa ca inca o data LA MULTI ANI !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...