vineri, 5 aprilie 2013

Tort de kiwi si migdale


Si a fost ziua lui Tudor .Ca ma tot intreb cum au trecut 23 de ani ? Si cum au trecut ultimele 9 luni ? Ce fericiti eram noi acum un an , cand n-am plecat de acasa sa sarbatorim ziua lui Tudor pe la prieteni, alungati de tineretea debordanta si doritoare de intimitate ,nu de alta dar au avut subsolul disponibil. Tot ca o closca m-am simtit.Imi aduc aminte de acum 4 ani cred, cand am plecat iar cu colindul pe la prieteni, dar fatal spre ziua ne-am intors.Ne-am dus discret la culcare, dar ce sa dormi : plamanii si capul iti faceau ca dupa o lovitura de KO.Sedeam in varful patului amandoi, precum conul Leonida fata cu reactiunea.Dinu scoate o sticla de bautura pitita in dormitor de hoardele barbare si asa pe intuneric ne trecem sticla unul altuia, ca pe vremuri la cabana.Ni s-a parut ca am baut o gramada si am adormit anesteziati, cu sticla la piciorul patului.Am fost dezamagiti a doua zi dimineata, cand am constatat ca din sticla lipseau 3 degete de-ale mele (adica subtiri).Ne pierduseram antrenamentul sustinut altfel, in tinerete, la alcool.De unde se deduce ca antrenamentul e mama invataturii ! N-a zis Lenin, invatati, invatati, invatati ??!!!
Asa ca anul asta am incercat un mic joc de glezne, ca m-a invitat prietena mea Lucia la ei, nu de alta da'ca sa lasam tineretul sa se desfasoare in toata plenitudinea. Inainte de a pleca, a venit Corina, o alta prietena care m-a ajutat la ultimele pregatiri,I-am lasat lui Tudor cu limba de moarte sa nu uite sa faca poza la sectiunea tortului si am plecat amandoua la Lucia. Planificasem o sesiune de "pietre", dar Vasile, sotul , era lovit de ceva raceala, asa ca nu a participat la adunarea noastra. Sigur ca a trebuit sa luam masuri drastice contra racelii, asa ca se impunea un tratament... cu palinca ( adevarata si buna rau) .Am mai si avut 2 sortimente ,la alegere.E drept ca la unul am renuntat, ca daca beai un paharel, ajungeai drept in lumea celor care nu cuvanta.Ori tocmai de aia ne-am adunat ,ca sa cuvantam.Si am cuvantat pana spre dimineata.
Dupa ce v-am povestit contextul,v-am tinut cam mult de vorba, sa trecem la fapte.Adica la torta in cauza.Initial am vrut sa fac un tort de ciocolata si zmeura, dar am schimbat de idee si am renuntat pentru ca aveam niste fructe kiwi cam copate si am decis sa le folosesc, dupa cu urmeaza.

INGREDIENTE:
ptr.blat :

-100 g migdale macinate

-100 g zahar
-4 oua
-1/4 de ceasca de apa
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la olimeta sau lamaiegalbena mai mica
-1/2 fiola estenta de migdale
- un varf de cutit de sare

-strat 1:
-500 g kiwi
-1/2 ceasca zahar
-un sambure tonka ras
-un plic de gelatina tort gelee
ptr crema (strat 2 ):
-4 oua 
-200 g zahar
-o pastaie de vanilie ,pudra de vanilie , extract de vanilie sau 2 pliculete de zahar vanilat
-sucul de la o limeta sau o lamaie galbena mica
-coaja rasa de la 2 limete sau lamai obisnuite
-2 linguri coaja de limeta confiata
-6 foi de gelatina
-400 ml frisca
-50 g migdale macinate
-esenta de migadale,dupa gust

jeleul de kiwi :
-2-3 kiwi bine coapte
-2 linguri de zahar
-o ceasca de apa
-un plic gelatina  tort gelee


MOD DE PREPARARE:
blatul:
1.Intr-o cratita se pun la fiert toate ingredientele blatului,mai putin ouale.Cred ca nu mai trebuie sa va spun ca aromele(zahar vanilat,esenta de migdale si coaja de lamaie) le punem la sfarsit.Fierbem pana amestecul primeste consistenta unei smantani mai groase.Lasam la racit apoi adaugam galbenusurile unul cate unul,mixand.
2.Albusurile reci  (se bat mai repede)  se bat spuma cu un varf de cutit de sare,dupa care se adauga in compozitia de blat de mai sus.

3.Se unge forma de tort cu unt, se pune compozitia si se da la cuptorul incalzit la 180 * C aproximativ 30 de minute, depinde de cuptor.Sfanta e proba scobitorii si in general cand e gata,aluatul se desprinde marginile formei.Lasam sa se raceasca.
Punem blatul racit pe un platou  si il inconjuram cu un inel reglabil
stratul 1:

4.Se curata si se taie fructele de kiwi cubulete, se amesteca cu zaharul, cu samburele tonka ras si se fierb pe foc pana se topeste zaharul, apoi adaugam gelatina tort gelee dizolvata in putina apa rece si se fierb impreuna un minut.
5.Se pune dulceata rezultata, calda, peste blatul inconjurat cu inelul reglabil si se da la rece, pana se intareste.
crema:

6.Crema se face la bain marie : cele 4 oua amestecate cu zaharul ,vanilia sau zaharul vanilat,zeama de la limeta se incalzesc pana ce se topeste zaharul ,apoi se adauga gelatina (inmuiata in prealabil vreo10- 15 minute in apa rece) ,amestecand continuu,pana ce se leaga crema,lingura ramanand glasata 
7.Se adauga coaja rasa de la cele  2 limete si se da la rece
8.Dupa ce s-a racit, se adauga pe rand migdalele macinate,coaja confiata, esenta de migdale si frisca batuta 
9.Se toarna  crema peste stratul de kiwi intarit si se da din nou la rece pana ce se intareste bine crema de data asta.
Dupa ce s-a intarit crema ,facem jeleul de kiwi :
10.Cele 2-3 fructe de kiwi se fac piure, se adauga zahar si se pun la fiert impreuna cu apa, daca mai e nevoie.Gelatina se amesteca cu putina apa rece si se adauga in piureul de kiwi.se fierb impreuna 1 minut  apoi se adauga peste crema si se da la rece, pana se intareste.
Se decoreaza dupa preferinta.




Asta-i feliuta voastra !





13 comentarii:

  1. Sa-ti traiasca Tudoru'!! Fecior mare ai si verde ca bradu' sau ca tortu' ;-)
    Faina felie, sa nu-mi zici ca el a facut poza, huh?
    Va imbratisez cu drag <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liano draga,vad ca amandoua suntem noctambule.Multumesc pentru urari, sa-ti traiasca si tie Tudorelul!La torta asta el a fost responsabil cu pozele.Dar poza feliei am refacut-o pana la urma eu.

      Ștergere
  2. la multi ani baiatului, sa fie sanatos si fericit!! Ce tort frumos i-a facut mama!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb tort! L-am admirat si pe FB!
    La multi ani, Tudor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos ti-a iesit!La mullti ani pentru Tudor!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani lui Tudor!!!
    Tortul e minunat si-mi place culoarea verde asa de reusita. Eu am fact un jeleu de kiwi si a avut mai degraba o culoare galbuie . E vreun secret aici?
    Va pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Dana ! Nu e nici un secret.Probabil ca ai fiert prea mult fructele la jeleu,cum am facut eu cu primul strat de fructe.

      Ștergere
  6. Delicioso y lindo me encanta em kiwi,abrazos y abrazos.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...