miercuri, 11 septembrie 2013

Gem de nectarine si stafide


Am gasit ideea acestei retete pe blogul Bucatareli la borcan,pe care il urmaresc cu mare interes.Mi-a placut reteta, asa ca am pus-o in practica si cred ca merita a fi cunoscuta. Iese un gem cu o aroma extraordinara de culoarea chihlimbarului de Buzau.

INGREDIENTE :
-un kg de nectarine curatate de samburi si taiate cubulete
-un kilogram de zahar
-un baton de vanilie
-un baton mic de scortisoara
-50 g stafide
-100 ml rom
-sucul de la jumatate de lamaie

MOD DE PREPARARE:
1.Se spala si se curata nectarinele de samburi, apoi se taie cubulete si se amesteca cu zaharul, lasand 2 ore sa se extraga sucul din piersici.Stafidele se inmoaie in rom.
2.Se pun la fiert intr-o cratita cu fundul gros,la foc mic, nectarinele, zaharul, batonul de vanilie si stafidele cu rom cu tot.Se amesteca frecvent,pentru a nu se lipi gemul de fund.Spre sfarsitul fierberii se adauga scortisoara si sucul de lamaie.Gemul e gata cand de pe lingura cad 3 picaturi , sau daca punem putin gem pe o farfurioara rece, acesta se intareste si nu curge.

3.Se lasa gemul sa se raceasca ,apoi se pune in borcane fierbinti (incalzite in cuptor) ,inchideti cu capacele si daca nu aveti o camara rece, sterilizati-le la bain marie.
Spor la conservat !

2 comentarii:

  1. Ma bucur ca sunt sursa de inspiratie si ma bucur ca ti-a placut. :) Cu drag. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabi,iti multumesc, de placut ne-a placut foarte tare.Am mai facut o reteta de la tine ,am s-o postez curand.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...