joi, 12 decembrie 2013

Pui dezosat umplut cu ciuperci


Metoda asta de a dezosa puiul inainte de a-l umple, mi s-a parut extraordinara.O vazusem mai de mult la tv, dar uitasem de ea pana am vazut-o la Laura , foarte bine explicata si am zis ca merita popularizata.Eu am sa va explic cum am facut dar puteti sa vedeti mai jos filmul facut de Laura cu toata operatia de dezosare.E mult mai usor si elegant de servit puiul umplut, dupa ce a fost dezosat.10-15 minute de munca in plus dar merita cu prisosinta.De sarbatorile astea, poate incerc si cu o pasare mai mare.
INGREDIENTE:
-un pui intreg
-2 linguri de mustar
-100 ml de vin alb
-250 ml de apa sau supa de pui
-2 linguri de boia dulce
-o lingura de seminte de coriandru macinate
-2-3 linguri de ulei
ptr.umplutura:
-300 g ciuperci champignon
-o ceapa mica tocata
-2 catei de usturoi zdrobiti
-1/2 ardei rosu taiat cubulete
-4 linguri de pesmet
-un ou
-125 g mozzarella taiata cubulete
-o legatura de patrunjel tocat
-sare, piper dupa gust

MOD DE PREPARARE:


1.Incepem prin a dezosa puiul cu un cutit foarte bine ascutit : se face o incizie in lungul spatelui puiului, apoi cu grija, desprindem carnea , urmarind cat mai aproape carcasa puiului.Cand ajungem in dreptul picioarelor, putem sa le lasam intregi sau putem sa scoatem osul pulpei superioare.Taiem pulpa pe la incheietura din sold, apoi mergem cu cutitul in lungul osului, desprinzand carnea de jur imprejur.Scoatem osul taidu-l pe la incheietura cu pulpa inferioara.Se creeaza astfel un mic buzunarel in pulpa, in locul osului, pe care vom putea sa-l umplem si pe el cu umplutura.La aripi se poate proceda la fel, dar eu le-am lasat intregi, mi s-a parut ca nu merita dezosate si ele.Continuam cu desprinderea carnii pieptului si dintr-o parte si din alta si gata. Toata operatiunea a durat putin peste 10 minute , asta prima data cand am dezosat.Oasele ramase le puteti folosi la o supa.
2.Calim ceapa si usturoiul apoi adaugam ciupercile taiate si le tragem si pe ele la foc iute, pana se elimina apa.Se adauga patrunjelul tocat la sfarsit.
3.Amestecam ciupercile cu ardeii taiati cubulete, pesmetul , oul si mozzarella si asezonam cu sare, piper

4.Ungem puiul pe interior cu mustar si repartizam umplutura pe toata suprafata si in buzunarasele creeate prin scoaterea oaselor pulpelor superioare.
5.Reconstituim puiul si inchidem taietura de pe spate cu scobitori, sau se poate coase.Mie mi s-a parut mai rapid asa, dupa care il legam cu sfoara, pentru a-si pastra forma la copt.

6.Ungem puiul cu ulei, il presaram cu boia si coriandru si il asezam intr-o tava termorezistenta unsa si ea cu ulei, apoi adaugam vinul si apa si dam tava la cuptorul incins la 200 *C , timp de aproximativ o ora, o ora si 10 minute.Dupa ce il scoatem din cuptor, taiem si scoatem sfoara cu care l-am legat .
Pofta buna !

6 comentarii:

  1. Fain asa fara oase! Cred ca mai e ceva munca dar se merita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mie mi-a placut mult, cat despre timp, am spus ca dureaza l-a prima incercare ceva peste 10 minute.pana in 15.

      Ștergere
  2. O sa fac si eu pui umplut. Deocamdata am dezosat numai iepurii. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Muy bueno su pollo relleno especial para Navidad,abrazos.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...