marți, 14 ianuarie 2014

Koshari- orez cu fidea si linte


Cu sarbatorile astea am ramas in urma cu postarile retetelor la provocarile dragi mie.Reteta asta egipteana de orez, interesanta si extrem de gustoasa, a fost propusa de Cerasela pentru Bucatarul Curajos si sarat al lunii decembrie.E o reteta care merita definitly incercata, desi am fost si eu putin sceptica la inceput.E aromata si cu o combinatie de texturi ce se imbina perfect.Asa ca azi incercam si mancam mancarea nationala a egiptenilor.Am modificat putin reteta, in sensul ca am pus mai putina linte, pentru ca atat am avut si am marit in schimb cantitatea de taietei.

INGREDIENTE:
-o cana de orez
-o cana de linte
-o cana de fidea
-2 cepe taiate solzisor
-2 cani de apa sau supa de pui
-ulei
-sare, piper dupa gust
ptr sos :
-3 linguri pasta de tomate
-6 catei mari de usturoi zdrobiti
-2 linguri de otet
-un praf de zahar
-fulgi de ardei iute sau pasta de ardei iute dupa gust
-1/2 lingurita praf de chimion
-sare, piper dupa gust
-ptr.servit:
-naut fiert

MOD DE PREPARARE:

1.Se taie ceapa solzisori si se prajeste in ulei, pana se rumeneste, nu-i nevoie sa fie crocanta.O prajiti cat de tare va place. Mie imi place mai prajita.Se scoate apoi la scurs pe un servet de hartie.Uleiul aromat de ceapa se pastreaza, pentru ca il vom folosi mai tarziu.
2.Lintea se pune de seara in apa , la hidratat.Eu am folosit linde Puy si blonda, acestea fiind niste varietati care fierb repede nu le-am mai hidratat.Le-am fiert in oala cu presiune, in apa cu sare si o lingura de ulei, timp de 20 de minute.Apoi se scoate lintea si se lasa la scurs.


3.In timp ce fierbea lintea, in uleiul in care am prajit ceapa, se rumeneste fideau, se stinge cu 2 cani de supa de pui sau apa si se adauga orezul bine spalat (pana ce apa cu care se spala iese limpede).Se acopera cratita cu capac si cand da in clocot se face focul mic si se fierbe pana apar mici cratere in orez.Timpul total de fierbere aproximativ 20 de minute.
4.Dupa ce orezul a fiert se amesteca usor cu lintea.
5.Cat fierbe orezul se pregateste sosul de rosii : se incinge uleiul se adauga usturoiul zdrobit, amestecand continuu si dupa 15-20 de secunde se stinge cu cele 2 linguri de otet.Se adauga pasta de rosii, fulgii de ardei iute, praful de zahar si cel de chimion si se stinge cu apa, functie de consistenta dorita a sosului.Se lasa sa dea cateva clocote, sa se lege sosul si se asezoneaza cu sare si piper.
6.Se serveste orezul stropit cu sosul de rosii si presarat cu ceapa prajita si naut.
Se poate servi ca atare sau de ce nu, ca si garnitura la snitele, friptura.
Pofta buna !

2 comentarii:

  1. Ceva de genul acesta am mancat de la vecina mea. Mi-a placut!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost un pic sceptica la inceput, dar rezultatul a depasit asteptarile.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...