sâmbătă, 9 iulie 2011

Conopida picanta

Am incercat reteta asta asiatica .Concluzia familiei mele a fost favorabila, nu-i de lepadat,ba dimpotriva,,asa ca v-o propun si voua.Reteta originala avea si cartofi fierti in coaja si taiati cubulete,in compozitie.Eu am ales sa nu folosesc cartofii asa ca a iesit ce vedeti.

INGREDIENTE :
-1 conopida medie ( a mea a avut 1,1 kg),desfacuta in florete
-optional ,3 cartofi medii  fierti in coaja si taiati cubulete,eu nu am folosit
-5 Lg de ulei
-1 lg chimion macinat
-1 lg coriandru macinat
-1/4 lg turmeric
-1/4 lg praf ardei iute cayenne
-1ardei iute verde proaspat,taiat marunt
-3 catei de usturoi zdrobiti
-1/2  legatura frunze de coriandru verde tocate.Eu n-am avut asa ca am folosit patrunjel verde tocat
-sare,piper
MOD DE PREPARARE :
-intai de toate se pregatesc toate ingredientele
-conopida se desface in florete si se fierbe in abur de preferinta sau in vas zepter,de jumatate.Conopida trebuie sa ramana crocanta.Daca vreti sa folositi si cartofi,ceea ce eu nu am vrut,ii fierbeti in coaja,iar dupa ce se racesc ii taiati cubulete.

-amestecati praful de chimion,de coriandru,turmericul si ardeiul cayanne.
-incingeti uleiul,adaugati condimentele macinate si prajiti-le cateva secunde,apoi adaugati conopida _si cartofii daca veti) ,2-3 linguri de apa ,amestecand usor,fara sa o zdrobim si prajiti la foc iute 6-8 minute.Apoi adaugati usturoiul zdrobit si ardeiul iute tocat,sare,piper,mai tineti pe foc 30 de secunde,inchideti focul si adaugati patrunjelul sau coriandrul verde tocat.
-mancati -o ca atare sau folositi-o ca si garnitura la o friptura.Sunt convinsa,ca daca va place conopida si daca va place iuteala usoara, veti aprecia si felul acesta de a o gati.Cat despre iuteala,puteti adauga cat ardei iute va place.Daca nu va place iute,folositi un ardei verde ce seamana cu cel iute,dar nu e iute,doar pentru aroma.

11 comentarii:

  1. I like this recipe very tasty.
    Kisses and have a nice weekend

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place conopida pane.cu mixul asta de condimente inca n-am incercat dar nu rateza cu prima ocazie.pupic

    RăspundețiȘtergere
  3. e reteta de luat in seama ! o s-o prepar sigur ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. una excelente idea condimentada muy rica,una delicia,abrazos grandes.

    RăspundețiȘtergere
  5. Conopida e una dintre legumele mele preferate, deci o să încerc reţeta ta. Cu mult ardei iute :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca e vorba de conopida, hop si eu! :)
    E una din legumele mele preferate!
    Daca te mai prind ca faci asa ceva, ma autoinvit la tine :)))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact pentru papila mea!Conopida rulz!Picanta...si mai misto!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Wow! Stii cat imi place conopida picanta, nu?? O ador! Te pup cu drag si dor, am reaparut in peisaj, cam tarziu, ce-i drept, dar cu absenta motivata! ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Pansy,toate bune la tine?Nu te mai vad pe niciunde.Sper ca esti ok.Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Ador conopida si cu siguranta voi incerca reteta! Cred ca e delicioasa rau!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...