vineri, 1 noiembrie 2013

Mascota



Mascota este unul din deserturile ciocolatoase care imi plac mult.Era prajitura preferata a lui Dinu, sotul meu. Credeam ca-i mult mai complicat de facut, dar o sa vedeti ce simplu se face.Cat priveste crema, am ales sa fac crema ganache in proportie de 1:1, adica o parte de ciocolata,o parte de frisca si nu 1:2 cum era in reteta din care m-am inspirat.Este una din retetele acelea la care mai mult scrii, explici si tii la rece , decat faci efectiv.

INGREDIENTE:
ptr.8 buc
-200 g ciocolata amaruie
ptr.crema ganache:
-250  g ciocolata
-250 ml frisca
-esenta de rom dupa gust
-o lingurita extract de vanilie, sau esenta de vanilie

MOD DE PREPARARE :

1.Preparam intai crema ganache : se incalzeste frisca pana aproape fierbe, apoi se pune peste ciocolata rasa sau rupta bucatele si se amesteca temeinic pana se dizolva ciocolata.Sau se poate incalzi la bain marie frisca impreuna cu ciocolata,pana se topeste,dar avand grija sa nu supraincalzim amestecul.Se adauga esenta de rom si de vanilie si se lasa apoi amestecul la racit.

2.Dupa ce s-a racit, se mixeaza pana devine o crema spumoasa .

3.Intretimp se topeste ciocolata amaruie la bain marie, si cu ajutorul unei pensule, se ung peretii unor forme de silicon pentru muffins (se pot folosi si cate 2 hartii de muffins) cu ciocolata, cat mai uniform,apoi se dau formele la rece, pana se intareste bine ciocolata.
4.Pentru mai multa siguranta , dupa ce s-au racit se mai pot unge o data cu un al doilea strat de ciocolata si se lasa din nou la rece sa se intareasca si al doilea strat.



5.Se umplu formele cu crema, apoi se desprinde cu mare grija forma de silicon de invelisul de ciocolata.Se poate desprinde forma si inainte de a le umple, dar mie mi s-a parut mai sigur si usor asa.

6.Peste crema se pune capac de ciocolata topita si se lasa la rece cateva ore.

7.Se mai poate desprinde forma de silicon (sau hartie) la sfarsit, dupa ce e toata prajitura construita. Asa mi se pare cel mai simplu si cu procent de reusita totala la desprinderea formei.

Reteta este inspirata de pe blogul lui Iulian si este pentru Provocarea secreta gazduita luna aceasta de Adela.

18 comentarii:

  1. grozav! ....chiar cu tine "profesor" totul pare simplu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi se numea suhaida si de cate ori mergeam la vara mea, ne opream la cofetaria de lagna ei sa-mi cumpar. Niciodata n-am putut manca una intreaga, dar cat mancam imi pica bine de tot.
    Sa ai weekend fain si sa savurati mascotele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E drept ca-s cam satioase, dar nici chiar asa sa nu poti manca una intreaga .Tot secretul la prajitura asta e ciocolata, care trebuie sa fie una de calitate.

      Ștergere
  3. Vai, ce ma bucur! E preferata tineretii mele, de cate ori mergeam in Bucuresti o cautam anume! Spune-mi, nu stii cumva si reteta de coupe-Jacques?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai coupe jacques parca era o salata de fructe cu inghetata si frisca?

      Ștergere
    2. O fi, cum spui, dar eu o mancam numai la o cofetarie din Bucuresti...tine si asta de copilaria fericita:))
      Pansy, ma apuc de mascote, dar precis ai spus tot ce trebuie? Sa nu fi uitat cine stie ce secret, cum de exemplu ca trebuie unse formele alea sau hartia sau cine stie ce altceva, ca ma apuca nervii si dracii si iar le arunc cateva zeci de ani... maine caut forme de silicon sau hartiute de-alea. Poti sa spui ce diametru au formele alea de silicon? la baza, sa zicem. Intreb, pt ca stiu ca sunt si forme de briose, care-s mai mari.

      Ștergere
    3. Formele nu trebuie unse cu nimic/Sper ca n-am uitat nimic : topesti ciocolata. ungi formele cu ajutorul unei pensule (ai grija sa ungi bine fundul formei, iti va fi mai usor la scos. Ungi de 2 ori cu ciocolata, a doua oara dupa ce s-a intarit primul strat.te sfatuiesc sa scoti prajitura din forma abia la sfarsit.E mai solida constructia asa.Scoti forma incet si cu grija, ca sa nu crape stratul de ciocolata.Incearca sa nu-l atingi ca din cauza caldurii mainii se poate topi si ii strica aspectul.In crema as mai fi ras si sambure tonka dar nu am mai avut.Dimensiunea formei nu cred ca conteaza mult, pentru ca iti ies mai multe sau mai putine.Formele ce le-am folosit au 4x7 cm.Cu hartie eu n-am incercat dar zice ca se poate. Cu formele astea de silicon se desprinde bine,n-am avut rateuri.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Am avut emotii despre cum o sa-mi iasa.Dar e simplu si bun !

      Ștergere
  5. Si copila mea impreuna cu mine suntem mari amatoare de asemenea bunatati!Eu le-am numit cosulete umplute,dar indiferent cum le botezi,tot grozave sunt!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Genial idea para rellenar golosinas en navidad super bueno,abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma bate gandul sa incerc sa fac in forme pentru bomboane. Imi cumpar o pensula mica. Sa vedem ce-o iesi...Tare faine sunt si cred ca-s super la gust!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge, am zis ca incerc si eu de sarbatori.Nu trebuie pensula mica cred.Sau cel putin eu am una care nu e prea lata, din silicon si pot s-o folosesc.

      Ștergere
  8. Am facut-o! In forme de silicon pt. muffins. Pt. umplutura am folosit ciocolata cu portocale (de la Heidi si intentionez sa incerc si altele), iar pt. carcasa am folosit Heidi cu 85% cacao.
    Intr-adevar, rapid si usor de facut.Singura problema pe care am detectat-o: deoarece am pensulat copios 2 straturi de ciocolata pentru carcasa, ea a iesit cam groasa, se ataca greu cu lingurita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo, ma bucur ca ti-a iesit.Oi fi avut tu pensula mai deasa, ca eu n-am avut probleme cu carcasa.Asa ca daca zici asa, probabil ca la tine e suficient sa ungi doar cu un strat forma.Fa o incercare cu o singura forma si vezi cum iese.

      Ștergere
    2. Mai corect partea de sus (capacul) mascotei, care in forma de silicon e fundul formei- asta e prea groasa. S-o fi prelins de pe pereti dupa pensulare, in plus pe langa ce-am mai pensulat si eu pe fundul formei, in final a iesit cam de 6-7mm grosime, n-ai cum s-o spargi cu lingurita. Ma gandesc ca la a doua pensulare o sa intervin doar punctual pe pereti, acolo unde vad ca s-a prelins si se vede culoarea formei de silicon si o sa evit sa pensulez fundul formei.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...