sâmbătă, 10 septembrie 2011

Tocanita de pipote si cartofi la cuptor

Nu-i nici o filozofie tocanita asta,dar Dinu a facut o pasiune pentru ea.Cum scapa singur la cumparaturi cumpara pipote.Zice ca sunt niste rapane mult mai bune.Adica o tocanita picanta de vara :ceapa,usturoi ,ardei iute,ardei rosu,rosii,etc,dar fara rapane,melcii aceia de mare destul de greu de gatit,ca intr-o clipa ajung guma de sters.,adica e o clipa de la agonie la extaz.Asa ca Dinu prefera pipotele,basca gstul mult mai bun,ca rapanele sunt lipsite de gust.
A propos de gust si simplitatea gatiririi,am descoperit,chiar inainte de a pleca de la mare o carciuma (pare ca e cherhana,da'e cam de lux cherhanaua asta,dpv preturi) la Vama Veche.Asa un peste bun,simplu,facut pe gratar in fata ochilor la gratar,nici ars nici prea "facut" si niste scoici,carne,prajite pe plita gratarului,n-am mancat niciodata intr=o carciuma.Imi pare rau ca in ziua aia n-am mai luat aparatul de fotografiat sa va dumiriti despre ce e vorba.O carciuma pe faleza,unde bate vantul si nisipul,fara farfastacuri ,in afara de preturi ,un pic cam piparate,portia era in jur de 8-9 lei /100 g de peste,da'a meritat din plin.O pledoarie pentru gatitul simplu da'corect.Nimic nu intrece asta.Corespondentul lui foie gras gatit simplu la tigaie,daca stii sa-l faci cum trebuie.Da' dupa atatea elucubratii sa ne intoarcem la pipotele lui Dinu.

INGREDIENTE :
-1 kg de pipote ( o sa regretati ca n-ati facut 2 kg)
-2 cepe mari
-2 ardei rosii mari
-1 adrei iute sau fulgi de ardei iute (optional,daca va place mancarea iute)
-2-3 rosii mari taiate bucatele sau o cutie de rosii decojite (eu asta am folosit)
-3 catei de usturoi
-sare,piper si ce iuteala va mai place
-1/2 lg de chimion,se poate foarte bine si fara

MOD DE PREPARARE:
-pipotele le-am verificat daca sunt curatate de pielea groasa de pe interior,daca nu ,am scos-o prin dezlipire sau smulgere cum sa-i zic :apucati de un capat si trageti.apoi le spalati.
-eu le-am fiert la oala cu presiune aprox 20 de minute.Daca nu aveti oala cu presiune,le fierbeti normal,cat sa fie acoperite cu apa,pana bagati furculita cu usurinta in ele.cred ca dureaza 1 ora.pipotele trebuie sa fie moi, usor de mancat.

-intr-o tigaie (sau vas zepter,in care caz putem cali fara ulei,cu capacul pus) calim ceapa taiata solzisori, ardeiul rosu cubulete si ardeiul iute maruntit,Eu am avut si 3 ciupercute asa ca le-am pus si pe ele.in faza asta adaugati toate condimentele dorite :in cazul meu ardei iute (sau boia iute),chimion,piper.
-adaugam pipotele,zeama in care au fiert,cat sa acopere totul,apoi rosiile decojite si fierbem impreuna aproximativ 10 minute,inchidem focul si

-la sfarsit adaugam usturoiul si verdeata
-noi le-am mancat pe pipotele cu cartofi cu marar si unt la cuptor,adica la grilul cuptorului

-carofii i-am fiert de jumatatein apa cu sare,in oala cu presiune,apoi i-am pus intr-un vas uns cu unt,am adaugat marar,bucatele de unt si otet balsamic.

-i-am lasat in cuptor pana s-au rumenit si gata de servit  cu extra bucatele de unt si parmezan ras

Pofta buna!

23 de comentarii:

  1. buna combintie! la cartofii aia imbogatiti cu parmezan as atenta si eu! dar nici soteul de pipote nu e de lasat deoparte! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dinu stie ce e bun si mie imi place dar nepicanta!Insa o mananc singura pentru ca sclifositii din familie nu papa!

    RăspundețiȘtergere
  3. are gusturi bune:))nici eu nu as refuza asa mancare.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  4. Super buna si noua ne place tare mult! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. pai fetelor,vedeti ca e simplu ,daca e corect gatit n-are egal ? ne dam peste cap aici cu retete de fel si fel da'tot la ce e simplu tragem.e firesc cred.

    RăspundețiȘtergere
  6. Una receta muy sabrosa ,es para repetirse el plato me encanta,abrazos grandes.

    RăspundețiȘtergere
  7. ai gatit pe gustul meu,yummy,mancarica asta omoara mamaliguta

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna trebuie sa fie! Nu am mai mancat pipote de cand am plecat din Ro, pentru ca americanii nu mananca... daca aud ce sunt deja o iau razna :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Si al meu e mare amator.Fac cam la fel ca si tine, doar ca de obicei cartofii sunt pireu.
    Te pup si-ti doresc duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ina draga,acuma eu nu am o aplecare prea mare spre mamaliga.prefer cartofi,sau orez,sau orice mi se pare potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihaela spune-le ca sunt rapane romanesti(fructe de mare ) si poate mananca.A doua oara sigur vor manca.

    RăspundețiȘtergere
  12. Micule,nu prea stiu roman caruia sa nu-i placa tocanita.Cu piure sau nu,cu mamaliguta sau nu.

    RăspundețiȘtergere
  13. DiaMar te pup si io.Marturisesc cu mana pe inima ca tocanita asta imi iese foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  14. Pansi,
    Tocmai am taiat puii de carne .12 bucati.Nu i-am taiat eu ci vecina,ca eu stau ascunsa pana se termina macelul.Ieniuei..acum am in congelator o punga de pipote.Mi-ai facut asa o pofta ca sigur le fac cat de repede.
    Pupute .

    RăspundețiȘtergere
  15. Lia ma chere,cand ma gandesc la ce gust or avea puii tai de carne si pipotelele lor.... !

    RăspundețiȘtergere
  16. Pansy crezi ca esre cineva care sa spuna ca nu e un deliciu tocanita asta ?
    Nu vtrd asta, ca tare fain mai arata....
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  17. si mie imi place mult tocanita de pipote , nu as rata-o niciodata !!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Pfiuu...ce bun este!
    Am mancat gulas la ceaun cu pipote,delicios.Nu am mancat pipotele fiindca nu pot dar au dat un gust super bun gulasului.
    Tocanita ta trebuie sa fie cam tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  19. Bucate apetisante,io avea guta,sau ceva probleme cucolesterolul de nu mananci pipote ?desi eu zic ca pipotele nu sunt ca si ficatul,sau creierul,care au multa grasime.
    sa nu va spun ca zi am comis din nou,tocanita din asta ,la cerera jumatatii mele.Am condiindentat-o mai altfel,cu mai mult usturoi,ardei iute si chimion.si tot buna a fost.

    RăspundețiȘtergere
  20. scuzati greselile,din graba,nu am cum sa le corectez dupa ce am postat.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...