sâmbătă, 7 decembrie 2013

Tarta cu brocoli si spanac (DE POST)

 Cu tarta asta e o poveste intreaga.M-a intrebat o prietena daca se poate face un quiche de post.Eu i-am replicat ca sigur ca orice se poate face.Dupa care m-am mai gandit putin , mi-am dat seama ca de fapt nu se poate face quiche, pentru ca compozitia quiche-ului e legata cu smantana si oua.Carevasazica fiind de post nu o mai numim quiche ci tarta.Acuma dupa ce am lamurit denumirea, a ramas totusi problema cremei care va lega legumele.M-am sfatuit cu prietena mea Elena , care e mai versata in latura asta vegetariana, a branzei de soia, etc ,ea  tinand multi ani dieta Rina. Mi-a recomandat o marca de tofu, branza de soia, care i s-a parut ei mai potrivita scopului meu.Initial eu am vrut sa fac sosul de legatura intre legume din frisca vegetala si amidon, dar mergand la cumparaturi, sa caut tofu marca ce mi-o recomandase Elena, am mai gasit o branza tot din soia, dar cu o textura de branza topita, ce m-am gandit eu ca va lega mai bine smantana din soia.Si m-am gandit bine, pentru ca in final a iesit ceva chiar gustos.Acuma trebuie sa va spun si un secret, a propos de branza tofu, despre care m-a invatat o buna prietena ce traieste in Australia.Ca sa fie mai comestibila aceasta branza, trebuie prajita , rumenita scurt in putin ulei.
Dupa atata vorbarie sa vedeti cum am facut.

INGREDIENTE:
-ptr blat am folosit aluat cu vin pentru tarte sarate reteta aici
-ptr umplutura:
-un brocoli
-400 g spanac
-un dovlecel
-o legatura de ceapa verde
-2 catei de usturoi
-o lingurita seminte de susan
-400 ml smantana vegetala neindulcita de frisca
-300 g ( o cutie) tofu cu marar
-200 g branza topita vegetala cu ardei Viofast
-o lingura de amidon
-o rosie taiata felii subtiri
-o legatura de marar verde
-o legatura de patrunjel verde
-sare, piper dupa gust

MOD DE PREPARARE:
1.Se face aluatul pentru blat dupa cum am spus aici.Lasati la rece 30 de minute, dupa care scoateti aluatul, intindeti-l cu sucitorul la dimensiunea formei. Ungeti forma cu ulei si tapetati-o cu aluatul intins, taiati excesul de aluat si dati din nou la frigider pentru cel putin 15 minute.

2.Am pus aici poza cu ingredientele ca sa vedeti branzeturile din soia de care v-am spus.
3.Taiati ceapa rondele si dovlecelul cubulete. Curatati spanacul , rupeti frunzele cu mana, in bucati mari.
4.Fierbeti brocoli de jumatate, in abur sau apa
5.Caliti usor usturoiul in putin ulei, adaugati dovlecelul si sotati impreuna 2-3 minute, dupa care adaugati spanacul, amestecati, adaugati semintele de susan si dupa 20 de secunde inchideti focul.
6.Incalziti smantana intr-o craticiora si adaugati branza topita Viofast, taiata cubulete. Amestecati pana se topeste, asezonati cu sare si piper. Dizolvati amidonul in putina apa rece, adaugati la sos, mai dati un clocot, apoi dati craticioara de-o parte si adaugati verdeata tocata.
7.Taiati branza tofu cubulete si rumeniti-o usor in putin ulei si rezervati pentru mai tarziu
8.Scoateti forma tapetata cu aluat din frigider si puneti-o in cuptorul incins la 200*C (foc putin peste mediu) timp de 5 minute
9.Scoateti tarta din cuptor, asezati ceapa verde si legumele in tarta, presarati cubuletele de tofu prajite, turnati sosul de smantana, decorati daca vreti cu rondele de rosie si dati din nou la cuptor pentru aproximativ 50 de minute, pana ce tarta prinde o culoare aurie.


Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Cat de bine ai rezolvat pana la urma dilema! Ma tenteaza foarte tare si pe mine, desi eu nu pot sa tin chiar tot postul. Nu-i asa ca-i bun tofu asta Inedit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Elena, parca e mai putin inecacios decat alte variante, si prajit e chiar gustos.Pe ansamblu a iesit bine.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...