vineri, 25 martie 2011

Tort Joffre


Reteta am gasit-o pe internet aici si cu mici corectii si adaugiri a iesit ceea ce vedeti.Seamana foarte tare,crema mai ales, cu reteta mea de tort cu nuca si cacao.

INGREDIENTE:

-8 oua,
-400g zahar
-2 linguri faina
-100ml apa
-100g cacao
-1 pachet unt (200g)
-200g ciocolata
-coaja de lamaie si portocala
-esenta de rom
-optional lichior de portocale (e si mai buna crema)
ptr glazura :
-150 g ciocolata
-50 g unt

MOD DE PREPARARE :
-Se pune la foc mic apa,zaharul si cacaoa.Se racoreste putin,apoi se adauga galbenusurile ,unul cate unul amestecandu-se spre incorporare
-Albusurile batute spuma se amesteca cu 1/3 din crema+2 linguri faina ,in ploaie.

-Se pune la copt 15 min la foc mic fara sa se deschida cuptorul(160*) ,apoi 30 min la foc mijlociu(220*).astia-s timpi estimati, eu am facut-o prima data si am respectat cum zicea la reteta,dar mi s-a ars putin blatul asa ca i-am modificat putin(in reteta zicea 15 minute la foc mic si 40 de minute la foc mare )
-In restul de 2/3 din crema se adauga untul  si ciocolata topita,esenta de rom si se da la rece.Sunt sigura ca daca adaugati si ceva lichior de portocale in crema e si mai buna.
Pe blatul racorit se intimde crema si se da la rece. Am folosit o forma cu diametrul 26 cm ceea ce a fost cam mare (torta a iesit inalta de vreo 3-4 cm),cred ca una cu diametrul 20-22 cm e suficient.
-am acoperit torta cu o glazura de ciocolata (ciocolata topita impreuna cu untul) si am decorat cu moatze de crema pastrate din umplutura.
-dati la rece pentru 24 de ore.
-e o torta foarte satioasa.Putin probabil sa puteti manca mai mult de o felie,doar daca nu mai mancati altceva.Asta-i feliuta voastra ! Pofta buna !

24 de comentarii:

  1. Foarte bine arata,,,pot sa iau eu feliuta?yamiii,,,,,pupp!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumim de feliuta! eu ador crema Joffre, e una din bunatatile romanesti de exceptie!

    RăspundețiȘtergere
  3. zazuza,drept graiesti nu stiam ca e o prajitura romaneasca.daca folosesti o ciocolata cu mai multa cacao ,poate adaugata si ceva cacao extra,(am sa incerc data viitoare ) sa iasa crema mai inchisa la culoare si in loc de rom,care nu e rau de loc,cointreau(nu ma gandesc la margarita,da'de loc)e un vis.eu nu sunt fan ciocolata,dar ciocolata buna si torturile cu ciocola bune imi plac.asta e unul din ele.ar merita tortul asta o decorare mai eleganta,eu cu decorarea torturilor,stiti,dar nici asa mai rustic nu mi se pare rau.

    RăspundețiȘtergere
  4. Feliuta mea unde este?
    Ador crema Joffre.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca tortul asta e taman pe gustul meu! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Délicieux.
    Merci pour la tranche que tu nous offres. Je prends.
    Bon week-end et à très bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  7. e drept ca e greu de impartit o feliuta asa mica la fiecare,da'puneti mana si faceti-o ca va asigur ca merita.

    RăspundețiȘtergere
  8. le chocolat c'est mon péché mignon ton gâteau est délicieux merci pour la tranche de gâteau
    à bientôt

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ....tortul arata delicios !Adresa mea de mail este ;ana_saito2000@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Ana,am banuit ca asta e si ti-am trimis e-mail cu nr de telefon.

    RăspundețiȘtergere
  11. uite-te si la spam poate au ajuns acolo

    RăspundețiȘtergere
  12. Que exquisita torta,una delicia y el corte o trozo precioso,mi chocolate regalón,gracias por el trozo,un torta especial con bastante cacao es mucho más rico,Pansy tengo que decirlo eres pentru culinare,yo ensayaré esta torta hasta que me salga parecida, cariños.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma bucur ca m-ai gasit si asa ne putem cunoaste mai bine.Feliuta arata EXCELENT!!!!Daca iti face placere la mine gasesti un mic premiu.
    Te-am pupat si o saptamana placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. multumesc petronela trec mai pe seara sa-l culeg

    RăspundețiȘtergere
  15. vai Pansy draga, ce feliuta apetisanta vad eu aici..sunt sigura ca e un tort delicios si cu siguranta o sa-l incerc si eu.
    Te pup draga mea si scuze ca am trecut asa tarziu pe la tine ..o saptamana frumoasa iti doresc .

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc mult Lissa !merita sa-l incerci.imi inchipui ce minunatie o sa iasa decorarera la tine !

    RăspundețiȘtergere
  17. Ca de obicei, la orice tort incerc sa fac nu-mi iese blatul, chiar nu inteleg unde gresesc. Ce as putea sa-i fac sa creasca mai mult?

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela depinde de reteta folosita.Dar in principiu eu zic ca e bine sa folosesti faina cernuta si amestecata in prealabil cu praful de copt si abia apoi adaugata la compozitie.in rest cu ouale si zaharul depinde de reteta.Ar mai fi temperatura de coacere.asta asa ca reguli generale,in rest pe fiecare caz in parte se poate discuta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Bun tortuletul si foarteee ciocolatos! Eu prefer doua felii si nimic altceva ;-)

    RăspundețiȘtergere
  20. Liana,o felie iti ajunge,ca te-ngrasi ! hi,hi...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...