luni, 4 mai 2015

Inghetata de vanilie ( fara ou )


Încet, încet, iaca începe anul acesta sezonul înghețatelor.Sunt simplu de făcut, atâta doar că așteptarea e mai lungă.Dar merită. Rețetă asta, este una de bază, varianta fără ouă. Dumneavoastră puteți să-i adăugați dacă doriți, fructe, cacao, etc. 

INGREDIENTE:
 Măsura cana=240 ml

 -o cană de zahăr
 -o cană de lapte 3,5 % grăsime
 -400 ml frișcă
 -o lingură extract de vanilie sau esență de vanilie după gust sau 2 plicuri zahăr vanilinat
 -un vârf de cuțit de sare
 -2 picături de gel colorant galben (opțional)

 MOD DE PREPARARE:
 1.Amestecați într-un bol, laptele cu zahărul,extractul de vanilie sau zahărul vanilinat dacă folosiți, cu un tel, până se topește zahărul.
 2.Adăugați frișca și colorantul, daca doriti sa folositi (eu am folosit) și omogenizați. Fără colorant, înghețata va fi albicioasă, neconținând gălbenușuri de ou.
 3.Puneți bolul în frigider să se răcească bine, 2-4 ore.
 4. După această perioadă fie puneți preparatul în bolul mașinii de înghețată și mixați 20-30 de minute și procedați după indicațiile aparatului dumneavoastră, fie mixați cu un mixer obișnuit, apoi îl puneți într-o cutie de plastic acoperită bine și dați la congelator 3-4 ore.Dacă nu ați folosit mașina de înghețată, din 30 în 30 de minute scoateți amestecul din congelator și mixați-l , pentru a preveni formarea cristalelor de gheață( de aproximativ 4 ori). Dacă ați folosit mașina de înghețată, puneți amestecul în cutie și dați la congelator, tot 3-4 ore, dar nu mai este nevoie să amestecați din jumătate în jumătate de oră. Va rezulta o înghețată cremoasă și gustoasă în ambele cazuri.
5.Serviți-o ornată după dorință.

 Poftă bună!

4 comentarii:

  1. Astazi am facut si eu inghetata asta fara oua, dupa reteta ta...Imi place sa trec peste pasul principal, cel cu fierberea galbenusurilor; parca-mi trece pofta pana una-alta...Buna reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu zic asa mai ales ca poate fi folosita ca baza pentru inghetate si cu alte arome.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...