vineri, 21 noiembrie 2014

Tocanita de vitel cu vin rosu


Provocarea secretă de luna asta este găzduită de Kadia, care mi-a repartizat blogul surorilor transilvănene Laura si Liana Transylvanian's kitchen. Iarăși am văzut mai multe rețete și m-am hotărât greu care s-o fac, dar a învins frigul și foamea, așa că am încercat tocana lor de vită cu vin roșu, dar pe stilul meu. E o varianată a celebrei retete frantuzesti, boeuf bourguignon, interpretată. rezultataul insă cred ca este remarcabil.Nu aveți decat să experimentați.

 INGREDIENTE:
 -700 g carne de vițel (ceafă, pulpă)
 -2-3 linguri de făină
 -125 g bacon sau slăninuță tăiată cubulețe
 -2 morcovi tăiați cuburi
 -200 g țelină tăiată cuburi
 -200 g ciuperci feliate grosier
 -o ceapă curățată întreagă
 -2 foi de dafin
 -2-3 crenguțe de cimbru
 -o lingură de pastă de tomate
 -350 ml vin roșu
 -250 ml supă de vită sau apă
 -pătrunjel tocat

 MOD DE PREPARARE:
 1.Tăiați carnea cuburi, sărați, piperați, apoi tăvăliți-le prin făină.Scuturați excesul de făină.
 2.Încălziți o crătiță de fontă sau una cu fundul gros, cu 2 linguri de ulei și rumeniți bucățile de carne pe toate părțile, apoi scoateți-le într-un bol și rezervați-le la cald.
 3. În aceeași cratiță rumeniți baconul sau slăninuța, adăugând ulei dacă mai este nevoie.Adăugați morcovul și țelina tăiate cubulețe, ceapa întreagă, foile de dafin și crenguțele de cimbru, amestecați și gătiți la foc mediu, aproximativ 5 minute, până legumele încep să se înmoaie.Adăugați ciupercile și pasta de roșii și mai sotați-le 3 minute.
 4.Adăugați vinul roșu, amestecați și râcâiți fundul cratiței cu lingură de lemn ca să se desprindă sedimentele. Adăugați supa fierbinte, dați totul în clocot, apoi reduceți focul și lăsa-ți să fiarbă ușor câteva minute, să se evapore aburii de alcool.
 5.Adăugați carnea în cratiță, amestecați, să fie complet acoperită de lichid.Dacă mai este nevoie mai adăugați supă și asezonați. Acoperiți cratița cu un capac și puneți-o în cuptorul preîncălzit la foc mediu,180*C, pentru 2 ore și jumătate sau până ce carnea devine foarte moale.La sfârșit gustați și asezonați dacă mai este nevoie.
 6.Serviți tocănița presărată cu pătrunjel verde alături de garnitura dorită.Eu am făcut  piure de cartofi cu muștar bobițe și bok choy tras în unt cu usturoi.

 Poftă bună !
 

  

2 comentarii:

  1. Primul meu gand a fost sa ma duc sa vad daca am vitel in frigider! Arata incredibil de bine si inteleg motivatia, saptamana asta si eu am gatit ciorbe si tocanite, sunt cele mai bune cand e frig :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Kadia, Intr-adevar cand e frig, nimic nu-ti da mai mult senzatia de confort, decat mancarea gatita !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...