luni, 4 noiembrie 2013

Pui aromat cu sos de rodii si nuci (Fesenjan)

Despre felul asta de mancare nu pot sa va spun decat ca e absolut extraordinar .Aromat fin, dulce acrisor, cu texturi complementare.Ingredientul principal este melasa, pasta de rodii, care se gaseste in supermarket-uri la raionul de alimente internationale.Eu am gasit la Carrefour si am observat ca se gaseste mai tot timpul.O sticluta de 200 ml costa acum in jur de 18 lei si ajunge pentru mai multe preparate.Eu zic ca merita investita, pentru ca tocana asta creeaza dependenta.

 INGREDIENTE:
 -un kilogram de pulpe de pui fără piele și os tăiate cuburi
 -2 cepe tocate
 -5 linguri de pastă (melasa) de rodii ( se găsește în supermarket-uri, eu am gasit la Carrefour)
 -2 cești de nuci 
 -2 cești de supă de pui
 -3 linguri de zahăr
 -1/2 linguriță de turmeric (curcuma)
 -1/4 linguriță de scorțișoară măcinată
 -1/4 linguriță de nucșoară măcinată
 -1/4 de linguriță de piper măcinat
 -sare după gust
 -30 g unt
 -3 linguri de ulei
 -sâmburii de la o rodie
 MOD DE PREPARARE:
Sa va arata intai ingredientul principal : pasta sau melasa de rodii

 1.Încingeți o tigaie antiaderentă și prăjiți nucile,amestecând mereu până ce sunt ușor rumenite, apoi măcinați-le.

 2.Topiți untul într-o tigaie mai mare,sau wok, adăugați uleiul, apoi prăjiți cuburile de carne până se rumenesc.Prăjiți în mai multe tranșe dacă e nevoie, ca să nu se umple tigaia de apa conținută și să se fiarbă carnea în loc să se prăjească.Scoateți carnea și rezervați-o pentru mai târziu.

 3.În aceeași tigaie, sotati ceapă până devine translucidă, adăugați carnea, ceștile de supă, aduceți la fierbere , adăugați pasta de rodii, zahărul,nucile și mirodeniile.Acoperiți și fierbeți la foc mic timp de 20 -30 de minute, amestecând din când în când, până ce carnea este moale și se desface ușor.Potriviți gustul de sare și zahăr, dacă mai este nevoie.
 4.Serviți tocănița garnisită cu sâmburi de rodie și frunze de pătrunjel, alături de orezul persan cu sofran,stafide si fistic sau alt orez care va place.

Poftă bună !  

  

2 comentarii:

  1. Interesant! Sunt curioasa ce gust are, asa ca poate testez si eu din 2 pulpe. Sigur aromele astea imi plac, asa ca nu ramane decat sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena , ai sa devii fana ! Creeaza adictie mancarea asta

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...