luni, 20 aprilie 2015

Chiftelute suedeze (kottbullar)

 Sunt convinsă că multora din cei ce au trecut pe la IKEA le plac chifteluțele suedeze. Bănuiesc că și la ei, la suedezi, ca peste tot, sunt o mulțime de variante de rețete tradiționale, pentru sosul ce însoțește chifteluțele. Eu am ales să fac o variantă a sosului prezentată de Jamie Oliver, pentru că mi s-a părut mai interesantă.Mie personal îmi place combinația de sărat-dulce-acrișor, dar vouă, dacă nu vă place, puteți să eliminați dulceața din combinație. 

INGREDIENTE:
Ptr.chiftelute:
 -500 g carne tocată amestec
 -o ceapă tocată
 -3 linguri de pesmet
 -un ou
 -50 ml smântână
 -sare, piper alb
 -un vârf de cuțit de nucșoară
 -un vârf de cuțit de ienibahar măcinat
 -50 g unt
 -o lingură de ulei
 Ptr.sos:
 -30 g unt
 -o lingură de făină
 -250 ml supă de vită
 -200 ml smantana de gătit
 -o lingură de sos worchester
 -o lingură sos soia
-50 ml vodca
 -sare, piper alb după gust
Ptr.servit:
-dulceata de merisoare (eu am folosit de visine)

 MOD DE PREPARARE:
 1.Faceți întâi cheiftelutele:
 Topiți untul în tigaie, adăugați o lingură de ulei și căliți ceapa, până devine sticloasă.După ce s-a răcorit puțin, turnați ceapa împreună cu untul peste restul ingredientelor și amestecați.Lăsați o oră la frigider să se întrepătrundă aromele.


 2.Formați chifteluțe rotunde mici, așezați-le pe o tavă tapetată cu hârtie de copt sau foaie de silicon și coaceți-le în cuptorul preîncălzit la 180*C, foc mediu, circa 30-40 de minute sau până ce se rumenesc și sunt pătrunse.
 3.Intretimp faceți sosul: într-o crăticioară sau o tigaie, topiți untul adăugați făina, amestecați bine să se incorporeze făina în unt și stingeți adăugând treptat supă caldă de vită .Fierbeți la foc mediu ,ușor circa 3-4 minute, adăugați vodca, smântâna, sosul worchester și sosul de soia.Sărați dacă mai este nevoie și piperați.
 4.Adăugați chifteluțele în sos și mai dați 2 clocote.
 5.Serviți chifteluțele alături de cartofi fierți (eu am făcut piure de cartofi) și gem de merișoare ( am folosit dulceață de vișine, mi se pare mai gustos așa), salată verde și castraveți murați.Așa le mănâncă suedezii.

 Poftă bună ! 

2 comentarii:

  1. Chifteluțele suedeze se prăjesc întotdeauna în tigaie, din 2 motive:
    1. Sunt foarte mici și se pătrund repede, deci nu necesita coacere îndelungată la cuptor.
    2. Resturile de carne ramase în tigaie de la prăjit sunt esențiale în gustul final al sosului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca asa este, dar eu am vrut o varianta fara prajire.In mod sigur gustul sosului este mai bogat.Multumesc pentru interventie, desi nu v-ati dat numele.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...