duminică, 11 aprilie 2010

Ciorba de miel



Acuma sigur ca toate retetele astea specifice Pastelor ar fi trebuit postate inaintea evenimentului,dar pentru ca romanii nu prea manaca miel in timpul anului e mai greu sa le postezi neavand ilustratii.Dar ma pregatesc pentru la anul,cand am sa postez idei de meniuri pentru  aceasta sfanta sarbatoare.

INGREDIENTE:
-cap de miel,gat,coada,gambe
-2 morcovi mari
-1 pastarnac
-1 patrunjel
-1 radacina de telina mica
-2 legaturi de stevie sau macris
-3-4 fire de tarhon verde,sau o lingura uscat
-1 legatura patrunjel
-1 legatura sau 1 Lingura leustean
-2 legaturi de ceapa verde
-300 ml smatana
-1 Lg faina
-zeama de la o lamaie mare,sau mai mult,dupa gust
-sare

MOD DE PREPARARE:

-se fierbe carnea de miel,dupa ce a fiert, adaugam legumele radacinoase ,maruntite sau date pe razatoare si le fierbem si pe ele cam 15-20 de  minute(la oala cu presiune sunt gata in 6 minute ).Carnea o scoatem,o dezosam,dupa ce s-a racit putin si o adaugam la loc in ciorba.
-smantana o amestecam cu faina sa nu se formeze cocoloase
-adaugam smantana ,stevia sau macrisul,ceapa verde,sarea si dam un clocot,dupa care inchidem focul si adaugam zeama de lamaie dupa gust,si verdeturile (patrunjel,leusten,tarhon )

4 comentarii:

  1. pansy sunt sigura ca a fost un bors delicios.este si o reteta thai de supa (este acrita insa ) de miel cu lapte de cocos.ceva de vis desi are un nume care tradus in urdu este foarte comic,am ras ceva pe seama asta.sper sa apuc sa postez reteta cat de curand.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. nu a fost bors,a fost mai de graba o ciorba a la grecita,cum ar spune prietena dana.pentru ca e acrita cu zeama de lamaie,nu cu bors si e dreasa cu smantana.stevia de asemenea ii da un usor gust acrisor.imi place sa fac un balans intre acru si dulce la ciorbe.eu fiind ardeleanca,mancam ciorbele dulci.aici in sud,m-am adaptat in felul asta.drept e ca noi nu suntem supo-ciorbari.din 2 in 2 zile ii fac mamei,dar noi nu prea mancam,decat foarte rar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Geta,
    La anul am sa fac si eu dupa reteta ta, pare grozava insa te intreb cam cite portii de ciorba ies dupa cantitatile date de tine, si asta se refera la orice reteta pe care o dai; cite portii?
    Te pup

    Liana

    RăspundețiȘtergere
  4. draga liana,asta a fost cantitatea pentru 4 litri cred.asta depinde si de cat de groasa in legume va place ciorba.cat priveste numarul de portii cand e vorba de mancare gatita,e relativa,unii mananca mai mult altii mai putin. de regula eu gatesc penru 2 zile si suntem 4 persoane.iar cantitatile le apreciez la ochi.dar daca vrei am sa fac o apreciere a numarului de portii.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...