miercuri, 1 iunie 2011

Pui dulce -iute si orez cu bok choy


Acuma daca tot am dat cu caciula dupa chinezi,vorba Zazuzei si mai aveam o mana de bok choy,primita de la draga mea Elena,iaca o alta reteta adaptata. Reteta initiala era cu aripioare,da'eu am avut pulpe,asa ca ...: plus ca am facut garnitura asta de orez,care tare buna a fost.Folositi ce frunze vreti,sau nu folositi frunze de loc.

INGREDIENTE :
-5 buc pulpe de pui sau 12  aripioare sau ce parte din pui  va place
-1 ardei iute rosu tocat
-1 lg praf de chillie sau boia iute
-1 lg praf de ghimbir
-coaja rasa de la o lamaie verde
-2 Lg sos soia
-2 Lg miere
-1 lg de piper cu lamaie (kotany sau de care aveti)
-1 Lg praf de usturoi sau 3 catei de usturoi tocati

ptr garnitura:
-250 g orez ,adica 2 pungute (eu am avut de la megaimage,in pungutele in care se si fierbe,foarte bun si nu scump).puteti folosi in schimb orez basmati,cu bobul lung
-1 ceapa taiata marunt
-1 morcov maruntit si el (eu l-am facut la robot,o data cu ceapa)
-2 catei de usturoi maruntiti
-o mana de baby bok choy (pe care i-am avut de la Elena ),folositi spanac in loc
-2 Lg sos soia
-2 Lg otet de orez (sau de mere, in lipsa)
-ulei de susan
-piper
-ardei iute (optional) dac nu va place prea iute,ceea ce nu e cazul nostru.

MOD DE PREPARARE :
-faceti o mixtura din toate ingredientele prezentate la carne,mai putin puiul,pe care il adaugati in ea abia dupa ce ati amestecat totul.
-lasati la marinat 1 ora cel putin,la rece.(se poate si  fara asta,dar e mai patrunsa carnea de arome daca lasam la marinat).Apoi puneti carnea stropita cu sosul de la marinare intr-o tava si dati la cuptorul incalzit la maxim,pentru aproximativ 25-30 de minute,pana prind o culoare frumoasa.cand va amintiti ungeti carnea din cand in cand cu sosul format.
-intretimp fierbem orezul conform indicatiilor de pe ambalaj.Daca folositi orez varsat ,spalati-l bine pana nu mai iesie apa alba apoi fierbeti-l cu proportia cunoscuta ;1 cana de orez la 1,5- 2 cani de apa cu sare.
Intr-un wok sau tigaie incingeti 2 linguri de ulei,de care aveti (de floare sau arahide) ,caliti usor ceapa si morcovul maruntit,apoi adaugati frunzele de bok choy si mai caliti mai putin de 1 minut,apoi adaugati 2 Lg de soia,2 Lg de otet de orez,lasati 30 de secunde pe foc
-si adaugati orezul,amestecand continuu,timp de 2 minute.Inchideti focul si adaugati cateva picaturi de ulei de susan.

-pai ce sa va mai spun altceva,decat pofta buna!

18 comentarii:

  1. Faină şi asta. Şi rapidă. Mulţămim. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arata si reteta aceasta! imi place cum combinati aromele! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte faina reteta! am citit-o cu placere:)

    RăspundețiȘtergere
  4. draga mea, ce ne faci? cate caciuli ne mai trebuie?! hahaha! ca la ce bunatati faci tu... avem activitate :))! te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu mare drag te invit sa raspunzi Provocarii lunii Iunie Dulce Romanie pe care luna asta o gazduiesc pe blogul meu.. Ingredientele propuse sunt menta si ciresele.. pline de inspiratie, zic eu :) Mi-ar face placere participarea ta. Pupici si o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  6. pai fetelor,acu'daca veni vara,probabil ca o sa urmeze retete rapide si cu cat mai putin timp de gatire.

    RăspundețiȘtergere
  7. Antonina,multumesc de invitatie,am s-o onorez.

    RăspundețiȘtergere
  8. Maya nu se poate sa nu ai tu pe acolo un magazin chinezesc !

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea, am avut vointa muuulta ca sa reusesc sa postez cu comentariu lka tine pe blog. Imi place mult idea de a prepara bok choy cu orez si o sa trc rapid la fapte. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. Se vede dupa cat de gresit am scris ca eram un pachet de nervi pe calculator, conturi, mozzila, blogger etc?

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu-s ce sa zic Elena.Eu am trecut pe google chrome ca-mi spusese si zazuza si altii ca apar o gramada de reclame sau asa ceva si de atunci n-am mai avut reclamatii.aseara cam la aceeasi ora eram si eu pe blog si am avut si eu ceva probleme.

    RăspundețiȘtergere
  12. No, la mine chestia a fost mai complicata. Mi-a crapat placa de baza de la calculator si am reinstalat windowsul. A pus windows 7 nu XP si de aici o groaza de probleme, pentru ca nu ma loga la conturi si alte cele. Acum si-a revenit si o sa apar si eu pe firmament. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. windows 7 imi place.si eu am asta ! darca browser imi place google chrome.mozzilla ma asasina,internet explorer nu mai folosesc de mult,doar dinu pentru anumite chestii.de cand cu google chrome e mai bine,inca nu l-am invata preabine ,dar ma descurc.

    RăspundețiȘtergere
  14. I enjoy reading sites like this! Causes also and me to experience a hot satisfying sensation educated!

    Thanks so much!

    My web blog :: see the details

    RăspundețiȘtergere
  15. This website offers only useful data and that I am subscribing to it this instant!
    Thank you folks!

    My web-site http://youtube.com

    RăspundețiȘtergere
  16. The interest rates are generally pretty high, however, so you'll need to generate sure your
    read the contract carefully zac brown band tickets charlottetown pei now you may need not
    check out lenders and meet them personally.

    RăspundețiȘtergere
  17. Whoa! This website definitely presses with me and I can claim nothing less than I really like it!


    My web site: miracle farm blueprint reviews

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...