miercuri, 21 aprilie 2010

Chifle umplute cu afumatura

                                         
 Esentialul la chiflele astea,este umplutura.Ceapa si carnea sa fie in proportii egale.S-o faceti aromata ,nu va zgarciti la condimente si ierburi.

INGREDIENTE:

Din aceste cantitati ies 16 chifle.

ptr.aluat

- 325 g faina CERNUTA
- 60g unt topit
- 1 ou
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 130 ml sana sau lapte batut (am folosit sana)
- 1 cub drojdie (25 g) sau un plic de drojdie uscata dr oetker (asta am folosit eu )
ptr.umplutura:
- aprox 100g kaiser impanat taiat cubulete,sau alt mezel afumat.eu am avut ceafa afumata si am folosit 3 felii.
- 1 ceapa medie
-sare,piper dupa gust
-1/2 lg cimbru


MOD DE PREPARARE:

Pentru aluat am folosit masina de paine,punand in ordinea indicata de instructiunile masinii lichidele,oul,solidele si la sfarsit drojdia.
Dar se poate foarte bine framanta si cu mana.
Cele care  framanta aluatul cu mana, pun intr-un castron  faina cernuta,  adauga sarea,drojdia amestecata cu zaharul si o lingura de apa calduta,apoi  adauga sana, oul si untul.
Se framanta, se acopera cu un prosop, se lasa sa creasca la caldura cca o ora,sau pana isi dubleza volumul.


 Ceapa tocata se calestes impreuna cu mezelurile taiate cubulete.Se adauga sare,piper,cimbru.gustati amestecul sa fie bine aromat.
Dupa ce a dospit ,aluatul  se imparte in 16 bucati




Fiecare bucata se aplatizeaza,se pune umplutura, apoi se lipeste aluatul de-asupra in asa fel incat sa se obtina 16 bile,rotind aluatul in maini,ca la chiftele.


Bilele se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt
si se lasa sa mai cresca putin la cald.
Cuptorul se incinge la 225 * C(foc mediu).
Chiflele crescute se ung cu ou batut cu putin lapte si se presara seminte dupa preferinta.
Se coc circa 20 min,pana devin aurii.Daca sunt mai bronzate, asa ca ale mele, sunt mai crocante la exterior..Scoateti-le din tava calde,puneti-le intr-un cosulet si acoperitile cu un servet curat.
Se servesc dupa preferinta ,calde sau reci.
Umplutura,in  mod sigur, se poate face  si cu altceva decat afumatura: ciuperci de exemplu.
La cererea "telespectarilor" le-am facut doua zile la rand,a doua oara am dublat cantitatile.


Sursa de inspiratie:  Gabriela Cara, careia ii multumesc.

29 de comentarii:

  1. Ce bunatate ai facut tu aici, nota 10. Sigur voi incerca si eu, o sa te anunt....:-))

    RăspundețiȘtergere
  2. mama doamne ce faine sunt.afumatura n-am dar cu ciuperci as face.acum insa sunt in febra impachetatului...pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Pansy, mai dat gata cu aceste chifle.............arata nemaipomenit de bine, frumos rumenite iar de gust nici nu mai vorbesc.Ce pot sa fac decat sa ingit in sec si sa-mi pun pofta-n cui................ha,ha,ha.
    Cu siguranta le voi testa.
    Te pupicesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara! Eu sunt mama lui Alex! Chiflele sunt foarte aratoase si mi-au facut cu ochiul. Intr-o zi, cu soare, le voi testa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pofticioase chifle,mammamia ò ce bine arata,mai ales ca sunt cu afumatura!mmmmmmm!!!ce pofta,bun bun!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. fetelor cand le testati,doar auritile,rumenitul le face prea crocante,dupa gustul meu.daca respectati timpii de coacere ies grozav.temperatura medie la cuptor,225,tim p de 20 de minute.eu nu postez decat ceva ce zic ca merita.eu am o gasca de consumatori,foarte critica.asa ca nu postez ce nu e in regula.

    RăspundețiȘtergere
  7. mari te-am retinut,nu stiu daca ai observat dar te-am trecut si in blogrolul meu.si eu sunt mama lui tudor,dar hai sa ramane si noi insine.e drept ca acum vreo 15 ani toata lumea in cartier imi spunea "mama lui tudor".drept e ca si acuma, parinti ai prietenilor si prietenelor lui tudor din scoala primara ,ma tachineaza cu "mama lui tudor".

    RăspundețiȘtergere
  8. pai ,unde pleci sarah ,draga mea,ca mai devreme n-am vazut nici un semn pe blog-ul tau.ma duc acuma sa ma uit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pansy, ce apetisant arata... Neaparat trebuie testate. Le ochisem si eu pe blogul lui Gabi si isi asteptau randul, dar vazandu-le la tine, parca m-ati convins sa le fac cat mai curand :D

    RăspundețiȘtergere
  10. comdimentate cum trebuie sunt un fel de pizzo-chifle.daca aveti 4 persoane cu pofta la cina ,cantitatea asta nu apuca dimineata.eu le-am facut la ora cinei.a doua oara le-am facut cantitate dubla,tot la ora cinei si au mai ramas 8 ptr dimineata.ele ies mici,cu diametru cam de 5-6 cm.

    RăspundețiȘtergere
  11. Fuiuiui de faiaiai....ce bunatati ai tu aici!!!Sa sti ca am pus semn de carte la aceasta reteta si cat de repede le voi face!!!Noapte buna sa ai!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. tare bine arata chiflele ,nu-i de mirare ca "telespectatorii" au mai cerut :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Aha,
    De la tine mirosea a chifle calde ?
    Noroc ca n-am intrat aseara sa le vad ca era
    nenorocire.....
    Eu inca sunt la biscuiti digestivi,dar azi la
    cererea telespectatorului am o paine de casa.
    Apoi am sa incerc chiflele.
    Cred ca ar merge la picnicul de 1 Mai.
    Cum sunt reci ?

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu as zice ca-s bune si calde, si reci...
    si as manca mult si bine,
    asa bine arata!
    Draga Pansy, iti multumesc mult pentru premii,
    problema mea majora e ca abia apuc
    sa imi exprim recunostinta pentru ele si,
    in zilele cu soare, vorba cuiva,
    sa mai si postez ceva... ca trebuie sa zbor
    de la calculator spre felurite sarcini necrutatoare. Dar si cand oi avea timp odata...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce frumoase au iesit! Si eu sunt fan Gabi!

    RăspundețiȘtergere
  16. ils sont beaux et très réussis, bravo ma chère pansy
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  17. lia,sunt bune si reci.le-am mancat fara sa le mai incalzim la microunde.am zis ca totul e sa le auriti doar in cuptor,nu sa le rumeniti,ca atunci coaja,nu si interiorul,devine mai crocanta.

    RăspundețiȘtergere
  18. mononoke,sa fii sanatoasa !si la punga groasa !

    RăspundețiȘtergere
  19. Pansy, te astept la o cafea pe forum gustos.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. LA MULTI ANI SCUMPA DOAMNA!!!!Sa ne traiesti, sa fii sanatoasa, iubita si la punga groasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Des petits pains très réussis et qui semblent délicieux.
    J'aime beaucoup.

    RăspundețiȘtergere
  22. Naina,multumesc de urari !la fel iti doresc si eu tie.

    RăspundețiȘtergere
  23. La multi ani!
    Sa te bucuri de tot ce este bun si frumos!
    Te pup si te imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  24. LA Multi Ani, Pansy. Voiam sa-ti urez aseara, dar se blocase ceva la tastatura!
    Revenire spectaculoasa, iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  25. va multumesc fetelor si voua la fel.revenire o sa fie,nu stiu cat de spectaculoasa.dar azi am avut o intalnire extraordinara ,a doua de fapt intr-o luna si-un pic,cu fetele de pe culinar.si ma gandeam ca aceasta experienta poate fi reeditata cu fetele care ma viziteaza si sunt din bucuresti.a fost tare placut !

    RăspundețiȘtergere
  26. hello
    I have a price for you on my blog
    just pick it up.
    good day

    RăspundețiȘtergere
  27. Arata tare speciale pentru gustarea de dimineata.Promit ca le prestez si eu,ca de foarte mult timp le vinez si visez la ele.Acu fug la dieta.Multumesc pentru premiile acordate.

    RăspundețiȘtergere
  28. si eu ar trebui sa ma apuc de dieta.dar...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...