sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Legume stir-fry cu black bean sauce (pasta de fasole soia neagra)

 Vine postul asa ca iata inca o idee de mancare de post ce se face rapid,simplu.Se poate folosi insa si ca garnitura la o friptura .Singurul ingredient mai special este black bean sauce,care este de fapt o pasta de fasole de soia,care are o aroma mai speciala data  de soia si ghimbir,dar care la gatit si dupa ce lasam cateva minute preparatul sa se odihneasca,dispare.Dupa parerea mea, poate fi inlocuit ,am sa povestesc insa la sfarsitul retetei, cu ce.


INGREDIENTE :

-1 ceapa mare taiata solzisori
-1 varza mai mica taiata fideluta
-4 morcovi taiati julien
-1 ardei rosu taiat fasiute
-1 ardei verde taiat si el fasiute
-1 ardei iute tocat (sau pasta de ardei iute )
-1 ceasca de muguri de soia
-4 catei de usturoi
-2 Lg black bean sauce
-6 Lg apa
-ulei pentru prajit

MOD DE PREPARARE :

-in primul rand se taie toate legumele,mai putin mugurii de soia,cat mai fin.Ele vor fi prajite stir- fry,adica vor fi prajite la temperatura mare in timp scurt,cand le vom amesteca continuu.
-punem 2 linguri de ulei in wok si adaugam varza in mai multe transe si o prajim amesteand continuu 3-4 minute,dupa care os scoatem si o asezam intrun vas cu hartie absorbanta pentru excesul de ulei
-daca e nevoie mai adaugam putin ulei in wok si dupa ce se incinge punem ceapa si usturoiul,prajim 30 de secunde (nu uitati ca totul se intampla la foc mare ),apoi adaugam morcovii ,ardeii si ardeii iuti (sau pasta de ardei iute) si prajim timp de aprox 3-4 minute,sau pana legumele incep sa se inmoaie usor.
-adaugam varza amestecam si adaugam pasta de soia dezlegata in prelabil cu cele 6 lingurite de apa,amestecam cat sa se imbrae legumele cu sos timp de 3-4 minute si adaugam mugurii de soia,pe care ii mai tinem 1 minut.

Stingem focul,presaram cu patrunjel ,mai stam 5 minute si ne apucam de mancat.
Acuma daca nu avem black bean sauce il putem inlocui cu 4 Lg sos de soia ,1 lg amidon dizolvata in putina apa si 1/4 de lg de ghimbir.Nu-i acelasi lucru,dar e pe aproape.

POFTA BUNA!

4 comentarii:

  1. Buna rau ideea cu aceste legume. Ai vazut ce aspect catifelat capata legumele de la pasta de fasole neagra? Mie imi place mult acest aspect.

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate elena! cand am adaugat pasta in mancare,am zis ca n-o s-o mancam,avea o aroma speciala care mie personal nu-mi placea,dar de indata ce am terminat-o si am lasat-o 5 minute,a fost foarte buna si s-a "topit" intr-o clipa.

    RăspundețiȘtergere
  3. din greseala am cumparat acum ceva vreme o sticluta de black bean sauce si tot in mutatm de colo colo in camara, acum, citind reteta ta mi-am adus aminte si stiu cum ii voi veni de hac, mersi de idee

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...