joi, 8 aprilie 2010

Friptura de gasca EXCEPTIONALA !!!!!!!



O reteta absolut extraordinara, demna de o masa de sarbatoare.Nu aveti gasca, puteti sa incercati reteta cu rata, curcan sau pui.
INGREDIENTE:
-1 gasca de 2,8 kg
-1 portocala
-2 mere mari
-1 ceapa mare
-1 Lg (Lingura ) salvie sau magheran
-1 lg (lingurita ) scortisoara
-sare .piper

-2 morcovi
-1 pastarnac
-1 ceapa mare
-1 radacina de telina mica,sau o felie de telina mare
-aprox 200 ml de vin rosu bun si aromat (eu am pus feteasca neagra veche si buna ), dar e preferabil vin de Porto ( Lacrima lui Ovidiu in varianta romaneasca)

MOD DE PREPARARE :

-gasca se condimenteaza la interior cu sare si  piper mai ales ,din belsug.

-portocala ,merele si ceapa se taie bucati mari, se presara cu salvie sau maghiran si scortisoara si se umple gasca cu ele.Apoi se inchide gasca cu o scobitoare sau se coase.
-din morcov,pastarnac,telina si ceapa se face un pat pe tava unsa cu ulei.se aseaza gasca ,se pune un pahar de vin rosu,spre negru si se da la cuptorul incalzit la maxim,250 *C.Notati ora.dupa 20 de minute scadeti temperatura cuptorului la 180-200 (foc mediu)
-din 20 in 20 de minute stropiti gasca cu zeama formata in tava
-2 1/2 ore dureaza coacerea ei.Cu 5 minute inainte de a fi gata,am uns-o peste tot cu sos de soia dulce (ketcap manis) si am mai dat-o la cuptor.Puteti s-o ungeti si cu o saramura (apa cu sare dupa gust ) si miere, pentru a face pielea mai crocanta.
-dupa implinirea timpului dati gasca deoparte, la cald ,scurgeti o parte din grasime,iar legumele dati-le la blender,adaugati 50 ml de vin si dati un clocot amestecului,(sa eliminati aroma de alcool),ce devine un sos absolut extraordinar ! 


Serviti friptura stropita cu sos, alaturi de garnitura dorita.Eu am servit-o cu ciuperci la cuptor si/sau salata caesar,care cum a vrut.
Pofta buna !

















20 de comentarii:

  1. Nu mai reveni cu altele, te rog! Eu inca sunt cu tortul in cap!

    RăspundețiȘtergere
  2. vin sa te ajut sa-l faci !!!!
    da'sa vezi gasca !!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. numa'ca nu prea e de criza.am luat-o la reducere de anul nou,numai ca au intervenit diverse chestii personale si nu am mai facut-o atunci.si bine am facut !nu aveam reteta asta grozava .

    RăspundețiȘtergere
  4. ce bunatate ai facut Pansy!carnea de gasca este fada dupa parerea mea dar asa condimentata si cu sucul fructelor din interior sunt sigura ca a iesit o nebubie.
    am vazut un comentariu al tau la Naina pe blog despre folosirea branzei de vaci in loc de mascarpone in crema de tiramisu.ai gustat?iese bun?vreau sa fac tiramisu si n-am mascarpone (se gaseste foarte greu si de proasta calitate)
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. gasca,fiind grasa nu e fada de loc !!!! esti gresita complet !
    da,Sarah,am gustat,trebuie sa scurgi bine branza de vaci,eventual s-o lasi de seara pana dimineata descoperita in frigider.cumnata mea cumpara branza grasa.eventual s-o freci,zic eu cu putin unt,ca sa-i dai consistenta si grasimea lui mascarpone.sa ai grija ca branza sa nu fie acra.gust-o.sa fie dulce.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmm! Ce sa-i faci, aveti dreptate! Unii cu gasca, altii doar cu ouale de gasca, in pasca! Eu!
    Arata bine, ce sa mai comentez!
    Ce ati inteles din profilul ala de mi-ati ghicit "orientarea"? Gemeni!

    RăspundețiȘtergere
  7. bestiala gasca ta,arata super!mammamia ce foame i-mi trece prin stomac,n-ai idee.N-am mai mancat gasca de cand am plecat de la mamma,si asta cu vreo 15 ani in urma.Acum nici nu mai are animale pe langa casa cum avea o data!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. GC, multe lucruri comune.eu sunt varsator cu ascendent in gemeni

    RăspundețiȘtergere
  9. De cand n-am mai mancat carne de gasca.. eu varza scazuta cu gasca.. super :D, dar si friptura nu e de dat deoparte :)
    Bravo!! Arata mai mult decat minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  10. merci draga mea Pansy pentru informatie.cat despre gasca,este posibil sa ma insel probabil imi aduc aminte gresit.nu am mai mancat carne de gasca din copilarie asa ca probabil bat campii.oricum ar fi la asa mod de preparare cred ca fada sau nefada (inainte de a fi gatita) a fost excelenta.pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Te cred ca e exceptionala,pentru ca asa si arata.
    Bravo !

    RăspundețiȘtergere
  12. Pansy,mama,cum arata gasca asta!Super!

    RăspundețiȘtergere
  13. Un savoureux canard bien cuit.
    Il doit être très bon.
    Pansy, mon amie, tu as un bon français et je comprends tout ce que tu m'écris.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  14. kiken daca o-ncerci neaparat sa-i faci si sosul.e extraodinar de bun

    RăspundețiȘtergere
  15. m-ai spart, imi lasa gura apaaaaa. am 6 gaste, e prima data anul asta cand cresc gaste. saptamana viitoare tai una si fac reteta. abia astept s-o halesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti o norocoasa Claudia ! cu atatea gaste ...!!!!Astept sa-mi spui cum ti-a placut

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...