marți, 30 noiembrie 2010

Rulada de castane


 Rulada asta foarte fina,gustoasa si as spune chiar speciala,o facea mama pe vremuri,cand ea mai gatea si locuiam la Baia Mare si pretul castanelor era omenesc.Adica reteta o am din caietul ei.Acum e un desert cam scump,dar eu zic ca pentru ocazii speciale,merita efortul.

INGREDIENTE:

-2 kg castane
-1 ceasca zahar
-2 plicuri zahar vanilat
-1 Lg cacao
-2 sticlute esenta de rom (trebuie sa se simta bine romul in compozitie)
-1 ceasca lapte

crema pentru umplutura :
-50 ml lapte
-120g zahar
-1 baton vanilie (sau zahar vanilat,atat cat aroma de vanilie sa fie pregnanta)
-150 g unt sau margarin
-1 galbenus de ou

MOD DE PREPARARE :

-castanele se fierb,apoi se curata de coaja.Din 2 kg de castane fierte,rezulta un kg de miez.Cum aici in sudul tarii castanele sunt foarte scumpe,cred ca ar merge folosit un piure de castane unguresc ce se gaseste congelat in pachete de 250 g parca.Cercetez si va spun daca se poate folosi.Cel romanesc din borcane e prea moale.
 -se zdrobeste miezul de castane si se amesteca cu zaharul,vanilia,cacaoa.romul,laptele
 -cei 50 ml de lapte se amesteca cu 120 g zahar,batonul de vanilie si se fierb la foc incet pana incepe sa se lege ca un sirop.Apoi lasam sa se raceasca'
 -dupa ce s-a racit adaugam galbenusul de ou si untul,mixam bine si lasam la rece,pana se intareste crema.
-piureul de castane obtinut se intinde pe o foaie de celofan  (eu am avut o foaie de silicon),apoi se unge cu crema de vanilie
 Dupa care se ruleaza cu ajutorul foii de celofan,plastic sau silicon.
 si se da la rece pana a doua zi
-se scoate folia si se decoreaza cu frisca si dulceata de visine. Daca mai ramane ceva se pastreaza la rece.

18 comentarii:

  1. O fosta baimareanca te imbratiseaza
    cu drag.
    Din pacate si la Baia Mare,castanele
    au fost putine si scumpe.
    Eu mi-am facut o provizie de pure in
    borcan.Cam subtire,dar e bun si merge
    perfect cu fisca.
    Acum ca mi-ai facut tu pofta,ma duc
    sa dau cep la un borcan.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mancat niciodata un desert pe baza de castane... ma tenteaza tare mult ce vad la tine... Tare as incerca si eu...

    RăspundețiȘtergere
  3. curaj felis,ca dupa aia nu te mai opresti.cel mai simplu mod este piureul de castane la borcan,pe care il mananci ca atare sau cu frisca,sau dulceata,sau si una si alta

    RăspundețiȘtergere
  4. hmm..ce dor imi e de ceva dulce pe baza de castane..trebuie sa vad daca gasesc pireu de castane ..dar nu prea cred..dar se gasesc castane..un lux si aici:)buna tre'sa fie rulasa ta:)

    RăspundețiȘtergere
  5. JM poate gasesti si acolo dar congelat .

    RăspundețiȘtergere
  6. Pansy,tu vrei sa murim aici de poftaaaaaaaaaaa??!!

    RăspundețiȘtergere
  7. mimi,te-as invita cu drag la o portie,da'rulada asta face parte din categoria "te uiti si nu-i"

    RăspundețiȘtergere
  8. tare as vrea sa o gust si eu ,mai ales ca aici la iasi nu e traditia consumului de castane,cred ca-i un deliciu!
    ma intrebai de faina de naut,se gaseste la plafar ,magazine naturiste!

    RăspundețiȘtergere
  9. draga Alison,e drept ca e tare buna rulada asta.merci de in formatie,am sa caut,pentru ca mi-a placut tare reteta ta. nu ma impac eu prea tare cu nautul,(imi aminteste de nechezolul de pe vremuri)dar cred a in varianta asta merge.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte bine arata rulada !O seara placuta iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Nela! o seara placuta si tie!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pansy this is a delicious chestnut roll.
    Answering your question, the springform is 23 centimeters diameter.
    Big hug

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu cumpar mereu piureu de castane unguresc la pachet de 250g...la noi, in Tm, se gaseste pste tot...hm, deci pt.rulada ta mi-ar trebui 4 pachete, nu-i asa? E destul de tare, nu se face fleasca, sper sa-mi iasa. Merci,pup

    RăspundețiȘtergere
  14. C'est déjà Noël chez toi aussi.
    Quelle bûche!
    Je note la recette.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  15. on se prepare Nadji ! bonne soiree!

    RăspundețiȘtergere
  16. Liana,nu stiu,am sa caut si eu,piureul trebuie sa fie consistent ca sa poti sa-l rulezi.nu asa moale cum e cel din borcane.

    RăspundețiȘtergere
  17. fetelor vreau sa va spun ca rulada asta trebuie sa stea 2 zile la frigider,ca sa se intareasca bine.aici in poza e dupa nici 24 de ore.sta si o saptamana bine merci.cu cat sta mai mult cu atat e mai buna si mai consistenta.o ornati in momentul in care o serviti.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...