miercuri, 28 aprilie 2010

Taietei DE vinete-deliciosi



Reteta asta o am de la Deanna,prietena mea australianca,care mi-a spus ca e o reteta foarte populara in restaurantele italienesti de acolo.
Este o reteta de “taietei de vinete” echivalentul unei mancari italiene minus carbohidratii.


INGREDIENTE
astea sunt cam pentru 2 portii.
-3 vinete medii
-4 catei de usturoi
-6 frunze de busuioc
-2-3 ardei nu prea iuti (cui ii place putin iute) sau echivalentul in ardei obisnuiti – doar ptr aroma
-4-5 rosii cherry sau  1 rosie medie
-3-4 linguri de smantana
-piper dupa gust
-3 linguri de ulei de masline extravergine
-sare
-parmezan

MOD DE PREPARARE

Se curata vinetele de coaja




Se taie in felii nu prea groase
Se sareaza pe o parte si se lasa 10 minute sa stea cu sare
Se taie julienne




Se storc pana iese zeama amara sau iute din ele





Usturoiul se zdrobeste apoi se caleste usor impreuna cu  ardeiul

Se adauga vinetele si se calesc cam 10 minute amestecand continuu


Se adauga smantana si se subtiaza cu putina apa sau lapte degresat ca sa facem un sos
in caz ca e prea groasa compozitia
Se da un clocot




Se adauga rosiile si busuiocul iar dupa 2 minute de la adaugarea  lor se ia de pe foc.



Se pune in farfurii si se presara cu parmezan
Gustul este exact ca la orice paste italiene cu sos de smantana – minus caloriile
Nu se sareaza fiindca vinetele retin suficenta sare chiar si dupa stoarcere.
Este o mancare extrem de gustoasa si foarte sanatoasa.

28 de comentarii:

  1. wau, ce idee, trebuie sa fie tara tare gustoasa. am trecut-o pe lista , se face :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant,dar cred ca este tare gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe asta sigur o fac si eu!!!!Arata delicioasa!!!!!Sa ai o zi frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce interesanta!Cred ca e tare buna asa ca merita incercata!Multumesc si pentru premii!Iti doresc o zi frumoasa!xxx

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte interesanta mancarica....yammy!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce-mi place, am pus-o si eu pe lista.Draga mea, tocmai ma intrebam ce mai faci, daca esti bine, dar am vazut ca eu sunt in urma si nu vazusem ultimele postari de dupa tajina. Inseamna ca esti ocupata. Te pupic

    RăspundețiȘtergere
  7. des nouilles d'aubergines!!! c'est superbe ça doit être excellent, j'aime beaucoup
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  8. J'aime beaucoup les aubergines et ta recette est originale.
    Je la note pour essayer.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  9. intr-adevar e foarte gustoasa si usor de facut .
    daca va plac vinetele merita s-o incercati.

    RăspundețiȘtergere
  10. fimere,nadji si vous aimez les aubergines,c'est tres bon et pas difficile a faire.

    RăspundețiȘtergere
  11. pozele de final sunt facute in fuga.am sa revin insa cu o poza de final mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  12. Asta trebuie s-o încerc neaparat!Ador tot ce se cheama Vinete!Merci de reteta,Pansy! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata extraordinar! E o idee excelenta mai ales ca as manca vinete non stop! Multumim Pansy!

    RăspundețiȘtergere
  14. si mie imi plac foarte mult vinetele.
    Ma bucur ca va place reteta ! nu va ramane decat s-o incercati.
    Maya astept verdictul tau.

    RăspundețiȘtergere
  15. buna dimineata, raspandacul sef am venit sa raportez :)
    o poveste cu o sfoara ce sa da in tara , o poveste cu si depre cadouri culinare. povestea si intreaga polologie...pe blogul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  16. boscodino,pupu-te gargarita draga ! cand eram mica urmaream furnicutele si ajungeam la cele cu aripi care le consideram regine.e o poveste intreaga.asa ca eu am ramas indragostita de numele tau

    RăspundețiȘtergere
  17. Interesanta reteta!,merita incercata,si arata foarte bine.pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Trebuie sa fie foarte buna la gust, asa ca o sa incerc si eu. mai ales ca este permisa combinatia, este acelasi tip de proteina(lactate) in combinatia cu vinete si rosii. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  19. multumesc elena,daca iti plac vinele incearc-,pentu ca merita,cum am mai zis pe aici

    RăspundețiȘtergere
  20. moaaa, credeam ca-s tare sofisticate, dar sunt super simplu de facut, senchiu panseluta

    RăspundețiȘtergere
  21. ce faina ideea.marturisesc ca mie personal imi plac foarte mult vinetele.voi incerca sa vad daca imi iese reteta asta desi nu se gaseste la mine parmezan.pupici

    RăspundețiȘtergere
  22. foloseste un cascaval mai uscat.dar sa stii ca merge si fara.e de incercat si mozzarella

    RăspundețiȘtergere
  23. fata frumoasa si verde cu fetita,parca, frumoasa,sa stii ca merita facute.chiar daca-i baiat sa-ti traiasca !bucura-te de fiecare clipa,ca asa de repede trec anii si-i vezi mari !si nu mai poti sa-i iei in brate si sa-i mangai si sa-i giugiulesti.

    RăspundețiȘtergere
  24. daca pe culi n-ai vrut sa ne spui cum le-ai facut (te-a intrebat mirela si n-ai raspuns) mi-am permis s-o caut la tine pe blog.
    am fetita, Tiffany, in curand va implini 6 luni

    RăspundețiȘtergere
  25. ce nume frumos are ! sa-ti traiasca sa fiti sanatoase si voioase.am s-o postez si pe culi .

    RăspundețiȘtergere
  26. Am facut taiteii,sînt deliciosi.În cîteva zile îi fac iar,si o sa fac si poze.O sa ramîna o favorita,reteta asta!Merci înca odata!
    Te pup,
    M.

    RăspundețiȘtergere
  27. Eu cand am sa-i fac data viitoare am sa pun busuioc mai putin si as incerca cu marar.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...